Hästtransportörer

Ct2

Trådstartare
Jag undrar vad ni här på forumet tycker är viktigt när ni anlitar hästtransportörer? Billigt pris/ bra transportfordon/ hur de passar tider/ bemötande/ hästhantering?

Helt enkelt, vad tycker ni är viktigast i ert val av hästtransportörer? :)

Sv: Hästtransportörer

Bra referenser och såklart att hästen åker bekvämt. När jag anlitade i december valde jag utifrån det, hade några alternativ på ungefär samma pris. Men jag vill inte betala hutlösa summor heller, då åker jag hellre själv. Tidspassningen kan man ju göra avkall på, det är mycket som kan hända. Skulle anlita samma firma igen vid behov, trevliga, bra med hästen och god kontakt hela vägen. :)

Sv: Hästtransportörer

Har använt tre av de större transportörerna och alla lever mer eller mindre upp till allt du räknar upp. Hyfsade priser, bra med hästarna, bra bilar och är överlag trevliga. Håller dessutom tider så mycket man kan begära när man håller på med levande djur, allt kan ju hända.
Viktigast för mig är väl att jag kan lita på att min häst kommer dit den ska på ett bra sätt till ett bra pris.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 977
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 390
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka