Hästtransport

S

Simson

Tänkte höra om det är någon som vet om hästtransporterna är billigare i Tyskland än här, vilka märken det finns där och om det finns nåt ställe att söka på?
/Lotta

Ja, det är billigare. De tyska glasfibertransporterna är klart billigare.

www.mobile.de är en bra site med stort utbud.

www.bilprovningen.se finns lite info om vad som krävs för att man ska få registreringsbesiktiga transporten i Sverige. Tyvärr så krävs det ett intyg på bromsarna som du kan få från den svenske generalagenten. De tar från 300 till 2000 spänn för besväret att skicka en kopia på ett papper. Fri rörlighet för varor.... Säkerhet...

Vi har precis köpt transport och jag kollade rätt mycket i Tyskland innan. Trots att jag har vänner som ofta åker ner och hämtar fordon så blev det till slut så att vi köpte en transport i Sverige, det kändes så mycket lättare och smidigare.

Märken som är värda att kolla på är t ex: Westfalia, Boeckmann, Humbaur

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 135
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
298
Senast: lillan222
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: lillan222
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
465
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur