hästtortys - ett rent nöje

Fannih

Trådstartare
Japp

så är det

vem bryr sig? inte de som har makten att förbjuda och bestämmer inom EU, och ledare fö olika länder..

Länken nedan är en form av tortyr enligt mig iaf !! ?

http://www.youtube.com/watch?v=uiWsuz_pjzI

hur kan länder som är med i eu tillåtas sånthär? bara för att det är tradition?nöje?

samma sak gäller tjurfäktningar ett rent nöje tydligen.
man skulle få stora böter som man på sin fritid skulle roa sig med att sticka knivar och pålar i djur, men då det är officiellt är det heeelt okej !! ?
damn u bitches of eu...

(btw så är ju snus förbjudet i Finland men hasch är okej i Holland eftersom det är en tradition?? hmm?)

Sv: hästtortys - ett rent nöje

Man blir så trött... kan inte människor ha något bättre för sig än att skade djur?

vad går ''sporten'' ut på? är det typ tjurfäktning eller nåt?

ja det är onödigt lidande, tjurfältining enligt mitt tycka lkan foretsätta om man gör det humanare, dvs INGA HÄSTAR på bana, och "svärden" ska enbart vara pinnar med små spetsar med sövningsmedel, så efter 8-10 stick (dvs EJ djupa eller grova stick utan vara 1 cm eller så) så ska tjuren vara på marken och tas ut och få vakna upp..

detta för att spanjorerna håller sig fast så intensivt vid denna "sport" och faktiskt ALDRIG kommer att släppa den, förbjuder man den kommer det bli som mes hundkamp, det pågår i bakgrunden och djuren utsätts för MER lidande än idag just för att myndigheter inte kan vara närvarande och se till att skadat djur avlivas humant utan de läggs åt sidan..

kompromiss.. inte kul men bättre än va det är nu..

jag försvarar inte tjurfäkting lr ng form av sådan *sport* (vad ska man egentligen säga?)

Men eftersom vi har statssuveränitet kan man inte klappa in och ändra på lagarna...mycket när det gäller sådana saker som ex tjurfäktning går ju låååångt bak i traditionnerna...och det gör det oxå svårt att ändra på..men när nya generationer växer upp tror jag det kommer försvinna ännu mer av sig själv än vad det redan gör idag

problemet är ju inte de stora *dukigta* tjurfäktarna utan vägen dit - de måste ju träna för att bli duktiga och kunna få ihjäl tjuren snabbt..

Samt alla små arenor ute på vischan lr vad man ska säga...där skadas ju både djur och människa (publik med) till höger och väntster

problemet är ju inte de stora *dukigta* tjurfäktarna utan vägen dit - de måste ju träna för att bli duktiga och kunna få ihjäl tjuren snabbt..

tjurfäktning går inte ut på att döda en tjur så snabbt som möjligt.
Först sticks ett antal (minns inte längre hurmånga) pålar i tjurens rygg så plågas den fortfarande - springande-arg - och rädd. slutligen dödar matodoren med 2 rejäla knivhugg mellan skulderbladen.
(btw, tjurarna hålls några dagar före uppvisningeni kolmörker) där man droppar nånsorts retande droppar i deras ögon och filar ner deras horn ..väldigt osportsligt!)

det som visas i filmen är inte denna sorts tjurfäktning, utan någons sorts "lassolek"..suck

Jag tycker att hur djput en tradition går så fården inte bryta mot varken mänskliga eller djurliga(? :P)rätter. Det borde ju verkligen EUtöntarna förstå !? men nej...

I spaninen har dock den nya generationen mer och mer börjat ogilla tjurfäktning, jag tror att siffran var 1/3 av ungdomar som vill sluta med fäktningen eller så var det 1/2.
överlag vill iaf ca 45% av befolkningen att tjuren inte skall dödas på plan (så går man till väga i portugal)

Fan vilket bra minne jag har av notiser :D hehe -stolt-

ja, usch ja.. :( vissa grejer känns helt omöjliga att försöka stoppa :cry:

nä, tjurfäktning är inte särskilt trevligt, men det här var vidrigt. Vad gör dom med den liggande hästen i början? ser ut som om dom pillar med inälverna på den eller nått...

Fast det finns tyvärr en video som är värre.
Jag hade hoppats på att den här "sporten" hade fallit i
glömska på Buke, det var uppe förra året någon gång...
Men den var riktigt vidrig....

Spanien, eftersom de håller på med tjurfäktning och liknande (vet att de har sånt här där) men det kan ju oxå vara ett annat land.
grejen var inte att det var just DET landet i denHÄR filmen, bara att de sker inom EU, och att ledarna vet om det..

Fy FAN
Fy F aaaaa n!!
Jag fattar inte att de får hålla på så!
Orkade bara se typ 2 minuter,
asså fy i helväte!

Jag skulle bara så gärna åka ner o sprätta upp buken på varenda j*vel som finns på plats för "nöjets skull!"

Obegripligt hur man kan hålla på något sånt... Satt o svor högt för mig själv över vidrigheten i videon... Det som jag tycker är värst nästan är att det är så MENINGSLÖST, vad får någon ut av det? Som vanligt är det väl nån pervers j*vel som tjänar pengar på det också, det är ännu värre...

Spaninen kanske hon syftade på, de har en lång tradition av tjurfäktning och ser ingen skillnad på tillgångsvägasätt

Mumin

fd spanienboende som avskyr tjurfäktning och lämnar inte mkt åt för deras hästhållning heller :-( (gäller inte alla )

FY F**N.. vilka jädra människor de finns ändå. USCH!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka