Hästsportsgymnsie?

F

Fladde

Vad tycker ni om dol olika som finns och vad finns det för några kom gärna med deras adress med:)
Jag vet Flyinge, strömsholm och Vellingehästportgymnasie men finns det fler?

Sv: Hästsportsgymnsie?

Jo vet Naturbruk men jag vill gå men typ som Strömsholms elitlinje har sökt in på den men kan ju inte bara ha 1 val

Har du tävlat elitnivå på ponny/stor häst då? Jag trodde att du bara tävlade lokal med din ponny, lr så har jag blandat ihop dig & nån annan :p

Notorius skrev:
Har du tävlat elitnivå på ponny/stor häst då? Jag trodde att du bara tävlade lokal med din ponny, lr så har jag blandat ihop dig & nån annan :p

Tävlade max Regional på ponny har inte tävlat alls på storhäste pga skaddor. Men första året måste man bara ha tävlat 90cm men ha en häst med mer kapacitet vilket hon har då hon hoppar bannor på 140 utan problem

Inte om du ska gå Riksidrottgymnasiet (elitlinje) då ska du tävlat elitnivå, o det är väl msv ?

Kalix (drömorten :angel: ) har en riksrekryterande häst och ridutbildning, och hemsidan hittar du här

En riktigt riktigt bra utbildning om jag får säga det själv :love:

Ja, så var det när jag ville söka iaf,
Du skulle ha tävlat minst msv innan du sökte, och dessutom kunna medtaga en häst som var utbildad minst (?) LA tror jag. Kan varit MSV med, eller att den skulle vara ung och utvecklingsbar..
Fast det är snart 3 år sedan jag läste om det där men, jag tror du har rätt!

Ja, jag har också för mig det. Och sen är det stenhård konkurrens, tex om nån kommer och har ridit SM/NM/EM eller nån större tävling har man ju inte så stor chans om man "bara" ridit vanlig nationell msv .

Jag går naturbruk-häst på Kvinnerstaskolan.
Går att läsa "vanlig" naturbruk som jag gör, eller så läser man den naturvetenskapliga linjen med hästinriktning. Finns även möjlighet att välja spec. idrott (ridning då antar jag skulle va intressant för din del) på individuellt val, om du skulle va intresserad av nv-häst blir det dock lite klurigare... men men..
www.kvinnersta.orebro.se

Du menar inte att du har sökt ridsportgymnasiet då??
det låter nästan så för om du har sökt Riksidrottsgymnasiet (elit) så måste du ha bra resultat i msv. Dessutom görs antagningsprov för den utbildningen!!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka