C
chrisse
Jag är inne på hästsläps-tankar och vill höra lite åsikter osv....
Jag har lite krav på "mitt" släp:
1. Det ska vara ett boggie.
2. Det ska vara ljus inredning
3. Framdörren ska sitta på vänster sida
4. Fönster fram på släpet
Saker som inte är nödvändiga för mig: *Sadelkammare/omklädningsrum
*Frontutlastning
Jag tittade på Fautras släp innan. Dom har ju ingen lem som hästarna måste gå upp för och det lät jag bra. Men sedan kom jag på att om min häst lär sig det kanske han inte vill gå på ett "vanligt" släp efter det + att man måste fronturlasta hästen sedan och det vill jag inte då han kanske skulle bli van vid det med.....
Jag vill alltså ha ett så billigt släp som möjligt och därför ser jag det inte nödvändigt med fronturlastning då jag aldrig skulle använda den ändå.
Eller sadelkammare (jag kan ha min sadel i bilden, det har ju funkat förr).
Såg ett släp som hette "Horseliner" där en text var "det du behöver för att köra din häst utan lyx till ett lägre pris" (eller nåt liknande).
Någon som har det släpet?
Eller Ekerösläpet? Det har jag kollat lite på också...
Vad ligger andrahandsvärdet på släp på nu ungefär?
För ett sjysst besiktigat boggie släp..
Jag har lite krav på "mitt" släp:
1. Det ska vara ett boggie.
2. Det ska vara ljus inredning
3. Framdörren ska sitta på vänster sida
4. Fönster fram på släpet
Saker som inte är nödvändiga för mig: *Sadelkammare/omklädningsrum
*Frontutlastning
Jag tittade på Fautras släp innan. Dom har ju ingen lem som hästarna måste gå upp för och det lät jag bra. Men sedan kom jag på att om min häst lär sig det kanske han inte vill gå på ett "vanligt" släp efter det + att man måste fronturlasta hästen sedan och det vill jag inte då han kanske skulle bli van vid det med.....
Jag vill alltså ha ett så billigt släp som möjligt och därför ser jag det inte nödvändigt med fronturlastning då jag aldrig skulle använda den ändå.
Eller sadelkammare (jag kan ha min sadel i bilden, det har ju funkat förr).
Såg ett släp som hette "Horseliner" där en text var "det du behöver för att köra din häst utan lyx till ett lägre pris" (eller nåt liknande).
Någon som har det släpet?
Eller Ekerösläpet? Det har jag kollat lite på också...
Vad ligger andrahandsvärdet på släp på nu ungefär?
För ett sjysst besiktigat boggie släp..