- Svar: 5
- Visningar: 1 248
"Psykisk misshandel”. Så beskriver en tidigare anställd sitt arbete hos den anklagade elitryttaren. För Hippson berättar hon om manipulering, alltför långa arbetsdagar och stängda dörrar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrar varför det för vissa är så svårt att förstå att man också är ett brottsoffer när man bevittnar våld?"Psykisk misshandel”. Så beskriver en tidigare anställd sitt arbete hos den anklagade elitryttaren. För Hippson berättar hon om manipulering, alltför långa arbetsdagar och stängda dörrar.
Hur menar du då?Undrar varför det för vissa är så svårt att förstå att man också är ett brottsoffer när man bevittnar våld?
Att det inte är så lätt att "bara" anmäla. Man hamnar i underläge och kan själv bli väldigt rädd och osäker.Hur menar du då?
Ja, det håller jag med om! Men jag ser inte hur vuxna personer som bevittnat våld blir brottsoffer. Men du kanske inte menade i juridisk mening?Att det inte är så lätt att "bara" anmäla. Man hamnar i underläge och kan själv bli väldigt rädd och osäker.
Ofta rättfärdigar våldsverkare sin handling och skuldbelägger.
Nej, inte i juridisk mening, men moraliskt/känslomässigt.Ja, det håller jag med om! Men jag ser inte hur vuxna personer som bevittnat våld blir brottsoffer. Men du kanske inte menade i juridisk mening?