Tja, jag som håller på med brukshästar, vi köper ju nästan ingenting, och det vi köper är ofta begagnat som renoveras, lagas, används och renoveras igen...
Jag kan räkna dem jag känner som har en nytillverkad loksele på ena handens fingrar. Mina lokselar är gamla, äldre och äldst, några av dem märkta med försvarets tre kronor - renoverade av mig, och säkert renoverade av tidigare ägare också.
Visst, nya tömmar och nya huvudlag köps det, men de saknar i normalfallet bling-bling, och används tills de inte kan lagas mera.
Gamla timmerkälkar renoveras och används, gamla slåttermaskiner för häst, gamla såmaskiner, 100-pinnars harvar... Vissa gamla hästredskap är hårdvaluta om grejerna är i bra skick, eller något att plocka reservdelar från om de är dåliga.
Förutom nya skaklar i metall, åttahjuliga skogsvagnar, lunningsbågar, svänglar, släpsaxar, så görs det i princip inga nya hästredskap på den här sidan Atlanten, så gammalt är viktigt.
Sedan så är användandet av täcken mycket sparsamt även om det förekommer.
Så brukshästfolket är rätt tråkiga konsumenter - det finns lite pryttlar att köpa helt enkelt.
Skulle "någon" börja tillverka saker som riktar sig mot den här gruppen, skulle nog många "villhöver" effekter uppstå...