Hästschampo till hund & katt

bejkonfis

Trådstartare
Jag har en helt ny oöppnad flaska av hästschampot Galopp Plus (medicinskt schampo). Eftersom hästen har konverterat från ridhäst till hagprydnad så har jag istället tre håriga fyrbeningar hemma som har större behov av detta.
Kan jag använda hästschampot till hundarna och katten eller är det ett big nono?

Jag har en helt ny oöppnad flaska av hästschampot Galopp Plus (medicinskt schampo). Eftersom hästen har konverterat från ridhäst till hagprydnad så har jag istället tre håriga fyrbeningar hemma som har större behov av detta.
Kan jag använda hästschampot till hundarna och katten eller är det ett big nono?
När jag googlar p det verkar det inte som om det innehåller några konstiga saker som skulle skada hund och katt i alla fall.

Det enda jag kan säga är att det i alla fall inte är så lyckat att använda på sig själv. För något år sedan råkade jag ta fel flaska och upptäckte det inte förrän jag sköljde håret. :o
På mig fungerade det som rena förfettningsmedlet av håret :laugh:

Jag skulle kanske dubbelkolla med veterinär, är inte säkert att hund/katt har samma PH osv som häst?

Ph-värdet på häst är 7 och hund 6. Måste det stämma så petnoga för att det inte ska vara "skadligt"?

Det går nog alldeles utmärkt. Jag använder hästschampo till hunden, och på den flaskan står det till och med att schampot passar utmärkt även till hundar.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 552
Senast: Shenzi
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 803
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka