Hästnäringens arbetsmiljö avhandlad: ”Skyhögt engagemang”

Det här tycker jag märks även i icke-vinstdrivande verksamheter, motståndet mot rationaliseringar. Trots att det längre pratats om det.

Jag har mött på motstånd mot även små förbättringar, typ, rulla ut en vattenslang istället för att kånka vattenkannor. Placera höförvaringen där det blir minst antal steg till hage och box. Lättöppnade grindar... Osv.

Det blir liksom mycket... Pysslande för pysslandets skull i många stall.

Det här tycker jag märks även i icke-vinstdrivande verksamheter, motståndet mot rationaliseringar. Trots att det längre pratats om det.

Jag har mött på motstånd mot även små förbättringar, typ, rulla ut en vattenslang istället för att kånka vattenkannor. Placera höförvaringen där det blir minst antal steg till hage och box. Lättöppnade grindar... Osv.

Det blir liksom mycket... Pysslande för pysslandets skull i många stall.
Kan bara hålla med. Ord som effektivisera och ergonomi är så skrämmande inom ridsporten för många.

I andra branscher så kan du få en bonus om du som arbetare kommer på och lägger fram något för att göra jobbet effektivare.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 263
Senast: MML
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 547
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 257
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 671
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka