Hästmassörsutbildning

bettysmatte

Trådstartare
Om man vill bli hästmassör, vilka utbildningar finns det då att välja på? Är det någon som vet hur efterfrågan är? Jag vill inte gå och utbilda mig till något som jag sedan inte har någon använding för (det börjar jag bli smått trött på...!!).

Föreslå gärna några andra intressanta utbildningar/jobb inom hästbranschen!!

Tack, tack!

Sv: Hästmassörsutbildning

Stuab har ju hästmassageutbildning, funderar lite själv på den.. :)
Sen är jag lite intresseserad av equiterapeututbildningar, men vet inte om man kan söka dessa genom AF..
Vad finns det mer, hovslagare finns det ju alltid en efterfrågan för..
Utbilda dig till instruktör kanske :idea:

De var dom jag kom på nu förtillfället *tidigt än* ;)

Sv: Hästmassörsutbildning

Jag går på Axelsons, går trean nu i september. Jag tycker kurserna är bra, men lär mig bara för eget bruk. Har inga planer på att arbeta med hästmassage på heltid, det verkar svårt att försörja sig på.

Equiterapeut

En vän till mig fick equiterapeututbildning som rehabilitering efter en längre tids sjukskrivning, men jag tror inte att det var helt lätt att ordna det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar