Hästmassage

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare allround
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 072
A

allround

Kan någon ge mig tips på en enkel och grundläggande bok om hästmassage?

Sv: Hästmassage

Kolla på filmen "Rörelse utan gränser" Där visar dom grundläggande massage som du själv kan göra.

Anlita istället en massör som kan visa dig enklare rörelser! Det är nog rätt viktigt, böckerna är klart utkastade pengar! Man måste ju känna och förstå, plus att de flesta massörer gärna lär ut vad din häst behöver varje dag. Bättre än att rentav orsaka skada...

Här är en bok jag tror kan vara bra
Marina Axelson-Callum är grundaren av Axelsons Animal Massage School.

/Malin

Den boken är fantastiskt bra! :love:
Förutom att man lär sig enkla massageövningar och streching över hela hästens kropp, lär man sig också hästens anatomi, muskler, senor, leder. Hur man förebygger skador, streckningar osv. Hur man sträker hästens olika muskler. Plus mycket mer!
En kanonbok! Jag tycker att alla hästägare som är mån om dereas hästars hälsa och välmående bör läsa den.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
479
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Bison
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 640
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?