Hästmassage??

S

Sia

Jag funderar på att ta ut en hästmassör till min tävlingshäst nu i vinter. Har en kompis som gjorde det för något år sedan och resultatet blev kanon. Någon annan som brukar göra det eller???

Tack på förhand!

Sv: Hästmassage??

Japp, jag har regelbundet gett mina hästar massage i förebyggande syfte. För att hitta problemen innan de blir för stora. Märker mkt stor skillnad.

Läser till hästmassör själv nu, det blir nog billigare i längden. :)

Bara att grattulera till ditt beslut synd att inte flera tänker som dej
MVH Hästmassör/laserterapeut

Om det var till mig du skrev så är jag HELT såld, när de andra börjar bli trötta så vill jag veta MER, mer muskler och fästen...

Ser hästen på ett helt nytt sätt -Fantastiskt...

Ger min häst "vardagsmassage" (visad av dipl massör) samt att en dipl massör kommer ut minst 1 gång/mån för att "knåda igenom" min häst. Märker enorm skillnad på henne. :bow: Är helt såld!

//Alice

Jätte kul att höra/läsa att ni är nöjda och tycker att det är bra för era hästar. Har jobbat med detta aktivt sedan 97 och har mött en massa hästar och deras ägare med både positvt och negativt att säga men mest positivt faktiskt.
Men jag tycker fortfarande att det är för få hästar som får massage - det behöver inte vara vid skada - utan det bästa tycker jag är när man ger i förebyggande plus att det ger hästen ett välbefinnande och det i sin tur ger en glad och trevlig häst.
HHMMM nu vart det långt - men jag kan inte rå för det för jag älskar mitt jobb!!
Massören :p

Hade ute en massör som gav min häst en omgång,
han hittade lite hårdheter på hals o länd.
Igår hade jag beställt en tid för att kiropraktikern skulle komma o kolla o hon hade en låsning i en länd kota som gjorde att problemet
gick ner i hennes högra has.
Sen var det 2 halskoter som han fick rätt på oxå.
Nu ska jag promenera med henne i 2dagar o sen ska det bli kul
att se om det blev ngn förändring. Hennes högra bak har hon inte satt in under sig ordentligt innan så detta låter ju som om vi hittade orsaken.

Jag kan verkligen rekommendera att ta ut en duktig massör! De tänker helt annorlunda än veterinärer och jag upplever att de är en bra, förebyggande friskvård. Dock brukar min pålla bli ganska stel dagen efter.

Det ända "negativa" jag har att säga är väl att hästen har en förmåga att gilla massören mer än mig. :crazy: Iaf utåt sett! :D

//Alice

Så ska du inte ta det Alice utan det är massagen den tycker om

Helt klart ska du ha ut en massör! Om massören är bra kommer du att få en superfin häst! Ringer alltid massören först vid problem, (Dvs om inte problemen kräver veterinär förståss...) och det funkar alldeles utmärkt!

När jag har ute massör tar hon 250:-/timme. Hon tar en pålla varje gång och det tar ganska precis en timme...

Första gångerna gillade inte gamla pållan det men nu älskar hon det...var nog många spänningar som släppte de första gångerna...?!

har också en massör som tar hand om våra hästar, tyvärr nu är det panik eftersom vi varit dumma nog att inte använt henne på ett tag(ingen annan heller) för hästen gick så bra och sen försvann tankarna iväg...

nu har lilla pållen rätt ont, stackarn.
men hon kommer imorgon :banana:
från början när jag hade honom fick han behandling varannan vecka, han har lång och vek rygg blir lätt trött), men nu har han inte fått någon behandling på någon månad :crazy: dumma oss.

hon gör akupungtur och kör magnet(eller nått sånt) kanonbra iaf.

det kostar också 250kr för en behandling.

Mossiface skrev:
Så ska du inte ta det Alice utan det är massagen den tycker om
Visst är det så! Det har du ju helt rätt i!

I det förra stallet där jag stod fanns en häst som fick massage regelbundet. Han blev fullständigt ifrån sig av glädje så fort han hörde massörens röst. :D Han skulle ut ur boxen ögona böj och nåde den som var långsam. :crazy: Han masserades av samma massör som jag har och bättre referens än den hästen kan man nog inte hitta. :bow:

//Alice

Tack för alla erfarenheter ni har delat med er till mej!
Ska satsa på att ta ut en massör till pållen så får vi se om det gör skillnad. Har en kompis som har en gammal hästt som fick massage och blev som en unghäst igen, helt otroligt!!

Tack för alla svar!! :)

Sia skrev:
Jag funderar på att ta ut en hästmassör till min tävlingshäst nu i vinter. Har en kompis som gjorde det för något år sedan och resultatet blev kanon. Någon annan som brukar göra det eller???

Tack på förhand!

jag har haft massage på min ponnytravare och det resulterade i två vinster och en 7.e plats på tre starter:):):) :love:

vi har även massage med jämna mellanrum på våra stora travare och detta har gjort att valacken blivit mindre het, smidigare i musklerna och tagit placeringar i 4 av 4 starter.

Har också funderat på att ta ut en massör. Är det någon som har tips på en bra i Malmö-området?

Pm:a gärna namn och telnr.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: Freazer
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 918
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
640
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka