Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller också till ute i Håbo-Tibble.Jag bor i Kungsängen och hästen har precis flyttat från Bro ut till Håbo-Tibble
@LBR Vad är det för typ av stallplats du är ute efter? Box? Lösdrift? Ridhus?
Jag har stått på två lösdrifter med ridhus. Vet en till där jag inte stått själv, där tror jag att de fortfarande har lösdrift. Så visst finns de. Jag har själv fått starta lösdrift på såna ställen. Frågat om de har utrymme att ha en lösdrift i ett stall där det annars fanns boxplatser. Kontakter underlättar som sagt, eller att man känner till gårdarna och hur det ser ut där.När jag säger kultur så menar jag i allmänhet hur människor är. Alltså, är det ytligt, gemytligt, snobbigt, down-to-earth etc.? Det varierar sig väl från stall till stall antar jag. Jag har väl lite fördomar om Stockholm...
Jag vill helst ha lösdriftsplats med tillgång till ridhus. Om det är lite skrittväg stör mig inte det minsta men helst inte mer än 10 minuter. Jag har kollat runt lite men det verkar inte helt lätt att hitta. Har ni bra tips så tar jag emot dem med glädje
Då känner vi säkert till varann. Man brukar ha koll på hästfolket i sina krokar, eller iaf hästarna.Jag har också hästarna runt Håbo-Tibble! Värsta 'folksamlingen'!
Om inte annat har vi säkert gemensamma bekanta! Det är ju ganska linjeavlat vad gäller hästfolk. ^^Då känner vi säkert till varann. Man brukar ha koll på hästfolket i sina krokar, eller iaf hästarna.
Haha, ja så är det ju. Jag har hållt till i Bålsta innan.Om inte annat har vi säkert gemensamma bekanta! Det är ju ganska linjeavlat vad gäller hästfolk. ^^
Jag bor i Bålsta men har aldrig haft hästarna där. Känner dock lite folk såklart.Haha, ja så är det ju. Jag har hållt till i Bålsta innan.
Jag vill helst ha lösdriftsplats med tillgång till ridhus. Om det är lite skrittväg stör mig inte det minsta men helst inte mer än 10 minuter. Jag har kollat runt lite men det verkar inte helt lätt att hitta. Har ni bra tips så tar jag emot dem med glädje
Nästan läskigtHaha, jag bor i Håbo Tibble! Har vår ponny i Bro och är medryttare på en häst i Kungsängen
Vad letar du efter för häst/ridning? Jag vet en som letar medryttare.Kul att läsa om er alla! Själv har jag lagt upp en annons nu om medryttarhäst och ska se om det dyker upp någonting som känns intressant! Tycker det är svårt med medryttare just för att det känns som att det är så mycket som ska stämma. Med häst, ägare, vart stallet ligger så det funkar att åka, vad som önskas mm. Men man får väl testa sig fram!
Vad letar du efter för häst/ridning? Jag vet en som letar medryttare.
Sorry, glömde svara men då är det inte hästen för dig. Hoppas du hittar någon!Svårt att säga, jag har ju haft uppehåll några år så främst letar jag nog efter en läromästare och gärna i ett stall där det finns möjlighet att rida för instruktör. Det är ju som att cykla upplever jag.. men känns ändå viktigt att komma igång på ett korrekt sätt igen. Sen tränade jag mycket hoppning och tävlade lite förut då det var mitt allra främsta intresse, så någonstans är jag ganska sugen på att komma igång med det igen och kanske tävla. Men det kanske blir svårt att hitta en medryttarhäst som kan erbjuda båda så jag kanske får ta det i två etapper. Men jag tänker en trygg häst främst, gärna läromästare och inte för lång från stan och ett + om möjlighet till hoppträning finns. Typ. Men viktigast av allt är nog att det är bra kemi med ägaren och att man gillar varandra. Annars upplever jag att hela medryttargrejen blir oerhört komplicerad.