HÄstlicens

token

Trådstartare
Undrar om nån här importerat sin häst?? Har ett sto som jag ska hämta denna veckan, hon har tävlat internationellt o har FEI pass, pass från Tyskland. Ingen licens i sverige. Jag ska iväg o tävla med henne nästan direkt hon kommer hem (veckan efter) o tänkte lösa licens nu. Såg att hästen måste vara registrerad i rasförening, det är den men inte i sverige, hur blir det då??? Kan jag betala in licensen och skriva hästens regnr från passet eller??? Hur har ni gjort??

Kanske måste den registreras i svensk rasförening ( asvh) men det verkar ju lite onödigt.

Sv: HÄstlicens

Passet från tyskland gäller. Du kan alltså skriva det tyska reg. nr.
Jag fick dock skicka in mitt tyska pass för kompletteringar, lite stämplar och klistermärken hos asvh.. men hästen har fått behålla samma reg nr.

Sv: HÄstlicens

Passet från tyskland gäller. Du kan alltså skriva det tyska reg. nr.
Jag fick dock skicka in mitt tyska pass för kompletteringar, lite stämplar och klistermärken hos asvh.. men hästen har fått behålla samma reg nr.

Jättebra, tack. Då kan jag skaffa licensen direkt då. :bump:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 873
Senast: fejko
·
Ekonomi & Juridik Har för någon vecka sedan köpt ny häst som är importerad från Irland. Visat sig att han inte har blivit tilläggsregistrerad av tidigare...
Svar
14
· Visningar
2 808
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 287
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar