Hästleksaker?

Sv: Hästleksaker?

jag har hittat en sak när jag vart runt och kollat efter större D-ringar(hittar inga) men jag har hittat Båtfendrar, dom lär juh tåla ett och annat, skulle garanterat köpa en eller två sådana och hänga upp i boxen(eller lägga i boxen) dom är mjuka och trevliga :)

kan man beställa den från internet? och så undrar jag , blir inte kraften väldig äcklig om den först hamnar på golvet o sen sak dom äta det? fastr det är väl inte värre än att höt ligger på marken..

Just nu har jag en lick it med morötter, eller jag hade det i går kväll iallafal, förgårr hade jag en med äpple , hon äter upp dem över en natt!!!

Mount Never Rest skrev:
En fördel är ju att när de flesta hästar får tag på ex. en gran så äter dom upp den ganska ordentligt så skogägaren kan inte identifiera den som sin gran längre :angel:

Ett annat älskade leksak är självfallet Happy Horse Ball, min kille älskar sin boll, fast handtaget har lossnat på ena sidan så han står och slår sig själv i huvudet med den nu för tiden :o

:rofl: Mycket bra tips, tack :p Jag köpte en sån där stor äppelgodisbit från hööks igår, men fattade inte riktigt om jag skulle ta bort plasten eller inte :confused: :o Då tuggar han ju i sig på en kvart :crazy:
default.asp

En Jollyboll har han redan, men den är urtråkig tycker han :cool:

fiaskurken skrev:
:rofl: Mycket bra tips, tack :p Jag köpte en sån där stor äppelgodisbit från hööks igår, men fattade inte riktigt om jag skulle ta bort plasten eller inte :confused: :o Då tuggar han ju i sig på en kvart :crazy:
default.asp

En Jollyboll har han redan, men den är urtråkig tycker han :cool:
Skicka bollen till mig slipper jag köpa en, dom är ju så dyra när han likså sätter sönder den på någon dag :angel:

Jag har också funderat på den där godisen från Hööks?!
Ni som har den: Räcker den eller äts den upp direkt? Jag menar är den värt pengarna??

Jag brukar köpa 30-kilossäckar med morötter framåt hösten när dom står sig lite längre och kasta ut i hagen åt hästarna, mkt populärt och nyttigt! :d

Jag har alltså inte köpt hela mojjängen med boll och allt utan bara själva godiset. Och rätt dyrt om det tar slut fort, 69 spänn :crazy:

Såga av en gren ca 5-10 cm i diam och ca 30 cm lång knyt fast i ett rep och häng upp i boxen.... garanterat uppskattat och billigt....

popeye skrev:
jag har en lick-it sten till min häst. Han älskar den, speciellt med körsbärssmak ;) Han har inga ovanor, och skule säkert klara sig lika bra uta men jag tyckte den var så rolig att jag köpte den ändå.

Min ponny älskar dem också , när han fattat hur dom skulle användas :rofl:

japp, nu var den slut här med :p Blir inga mer såna, tänk vad mycket morötter jag kan köpa för samma pengar :smirk:

*lån*
Har hört och ska prova att hänga upp grena som man först penslat med lite melass. Tänk på att vissa vill ha fasta pinnar som tandkli, medan vissa andra föredrar löshängande pinnar som leksak mer.
Att hänga upp gamla rotborstar brukar också vara populärt, de är tydligen sköna att tugga på. Piggborstar funkar också.

Jag har en fundering på att frysa in äpplen och morötter i vatten till "isglassar". Men jag vet inte, kan det vara farligt att ge dem frysta grönsaker? Ska dock inte använda dettta i minusgrader, då jag är rädd att de ska fastna med tungan i isen.

Lite ris av lövträd eller hallon funkar som sysselsättning också.

Angående sån där hundgodisboll, jag brukar göra en egen av en platsburk eller petflaska och låta hästen rulla runt på.

Och större avsågade träd i hagen att avbarka eller dra runt på, det ska vi köra på i höst också

Är dessa som en happy horse boll typ?
Hur mycket kostade den?

Måste också skaffa nått till min häst då hon ska börja stå inne mer än innan.

Zenith skrev:
Jag har en fundering på att frysa in äpplen och morötter i vatten till "isglassar". Men jag vet inte, kan det vara farligt att ge dem frysta grönsaker?

DET var en bra idé! Men jag har ingen aning om ifall det skulle vara farligt eller inte?

*putt*
Nån som har fler idéer eller tips? :)
Och kanske nån som vet ifall det är farligt eller inte med fryst frukt?

Jag har hängt upp en liten pet flaska full med havre i pållens box! Han tycker den är jättekul och leker med den nästan hela tiden när han har tråkigt, tills varenda litet havrekorn är borta :D

*knapplån*
Jag brukar göra knippor av grangrenar och hänga in i boxarna. Enkelt och gratis! Det finns alltid hyggen där man kan ta avhuggna grenar men för säkerhets skull fråga alltid markägaren! Jag har dock aldrig varit med om att bli nekad.
//marti

Min häst älskar att bära och bita/nafsa i saker, i alla typer av saker förutom sin jolly ball...
/M

har bara häng upp den i ett hösnöre eller nåt i boxen, på gallret. Och så har jag bara hällt i havre utan lock på flaskan. Alltså har knytit snöret under själva öppningen på flaskan :) förstår du?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
928
Senast: Lucifer
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
742
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31