Jag längtar också jättemycket efter att ha häst igen!! Har en jättefin medryttarhäst och rider på ridskola en gång i veckan men tycker att mängden är så humla futtig i jämförelse. Medryttarhästen är jag väldigt nöjd med men ridskolan liksom skriker begränsning. Man får inte rida de vägar man vill, kan egentligen inte välja instruktör särskilt fritt och det är väldigt svårt att få till det finlir som för mig är den stora behållningen, i både dressyr och hoppning.
Bor i Göteborg och slutade plugga för 1,5 år sedan, men kommer flytta till ett andrahandskontrakt + har ingen bil (men har iaf B-körkort), så min livssituation känns inte så himla stadgad. Mina ekonomiska resurser är inte enorma heller och egentligen borde jag fokusera på bostadsspar
. Tycker det är svårt också, skulle kanske kunna börja i en tävlingsgrupp på ridskolan men isf skulle utgifterna öka med kanske 15.000/år, och de pengarna vill jag ju gärna ha till en häst istället hehe.
Ska iaf reducera mina bostadskostanader rejält!!! Snart kommer jag bo (trångt) för 3000 kr/månad, så mina fasta utgifter (inte mat, nöjen osv) kommer ligga på endast 5000/månad!!! Tycker detta känns angrnämt lite. Så jag ska spara spara spara och jobba massa extra!! Har ett yrke med god löneutveckling iaf
. Fyller 28 snart och dessutom vill jag väl gärna bli gravid om några år, vilket ju är körigt med häst, men min hästlängtan är oerhört mkt större än min barnlängtan. Jag är dessutom ”fast” i Göteborg de närmaste två åren då jag fått en tjänst här, men sen kanske jag skulle kunna flytta till en mindre stad! Borde dock klara de löpande avgifterna för en häst även i denna stad med den lön jag har nu, och jag trivs väldigt väl i storstadsregioner. Alla mina kompisar bor dessutom i Gbg och Stockholm.
Tycker ni det är försvarligt att skaffa häst utan att ha tillgång till en vettig bil + släp?