Hästköp.

D

dijej

Hej! Vet inte om detta inlägget kommer till rätt plats men kan ni hjälpa mig med vad jag ska kolla vid ett hästköp? Mvh Susanne.

Sv: Hästköp.

Kan vara bra att ta med sig någon mycket hästvan person också. (Jag utgår ifrån att du inte är jättevan med tanke på frågan du ställde).

Lycka till!

Sv: Hästköp.

när jag har varit och kollat på hästar som har varit sktuella för köp, så har jag först åkt dit själv/med mamma, det är bra om du får möjlighet att bortsa och göra iordning hästen själv innan provridning, så du märker hur den är i stallet. be sedan ägaren/ den som visar hästen att rida hästen innan det är den tur så att du ser hur den rör sig osv. när du sedan ska rida den, kolla så att de grundläggande sakerna funkar, som gas, broms, tempoväxlingar, sidvärts osv. om detta känns bra, återkom en gång till och ta denna gång med dig en tränare/erfaren person som du litar på och har förtroende för och som kan provrida hästen och avgöra om det är värt att satsa på ett köp. Sedan är det ju dags för veterinärbesiktning osv, men det är ju ett annat kapitel, se till att hitta en lämplig hästkandidat först! kom bara ihåg att ta det lungt när du letar häst, du kommer att hitta den åperfekta, även om det tar tid, fall inte för första bästa bara för att den har fyra ben och ser trevlig ut! ;) lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka