Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådana fördomar betackar jag mig för! De visar snarast din okunnighet.Det beror givetvis på i vilken gren du vill vara framgångsrik! SM i springa rakt fram på islandshäst kanske, men inte fungerar det på GP-nivå i varken hoppning eller dressyr.
Jag tycker snarare att det är du dom är fördomsfull
SM i springa rakt fram på islandshäst
Jag håller mig med 8 hästar för en årskostnad av kanske 60.000:-. Men då så har jag ju inget ridhus heller.
Det blir 625:-/häst och månad.
Slå det, den som kan!
Jag skrev inte att de var stenhårda, för de var de inte. De var oftast snöiga eller lagom mjuka ändå. Och mörkret, det löste jag med en pannlampa. Dessutom så är det ju bara några få månader om året som det är riktigt mörkt och hårt, då brukar det passa bra att låta hästarna ta det litet lugnare. Det borde ju du som tävlingsryttare veta, att hästen behöver tid för återhämtning också.Att det gick att bedriva ridning på SM-nivå på islandshäst genom att rida på stenhårda vägar i mörker var ju Inte_ung själv som påstod.
Och jag försöker förtvivlat att förklara att så inte är fallet. Utan att det kan gå alldeles utmärkt i alla fall.Jag tycker att detta borde vara än omöjlighet i vilken gren du en vill vara framgångsrik
Nej, jag har dem för min skull. Jag tycker att de är vackra att titta på. Särskilt när de rids.Jag tycker snarare att det är du dom är fördomsfull, som inbillat dig själv att du samlat på dig en massa hästar för deras skull!!
Vad spelar det för roll, för hästarna? Vem som rider eller kör bara det görs på ett bra sätt?Att du inte ens jobbar dem själv, tycker jag tyder ytterligare på att du är ute och cyklar.
Men det är det inte, och det är det som jag försöker att berätta. För dig och för andra. Tänk på att betet 6 månader om året är gratis för mig.Att ha häst för 625:-/mån ter sig i mina ögon omöjligt!
Mina hästar jobbar lagom mycket för att få det de behöver. Men det är andra än jag som gör det. Vad är det för fel med det?De flesta hästar älskar att jobba om de gör detta rätt.
Och inte jag heller om du läser ordentligt. Mina hästar rids inte på hårt underlag. Det finns lagom sviktande underlag hela tiden, det gäller bara att leta rätt på det. Och jag kan garantera att de inte har några spänningar alls någon stans över huvud taget. Kyla är inte ett problem för en vältränad och välfodrad häst. Och mörker det löser man med en eller annan lampa.Att rida ute i kyla, mörker och på stenhårt underlag skapar bara spänningar. Detta är inget jag ägnar mig åt och förmodligen inte resten av de här på Buke som bedriver tävlingsverksamhet i någon form.
SM är nog mest ett Svenskt fenomen, så vi kan ju lämna resten av Världen därhän. Det svenska vädret är nog också mest i Sverige.Nej men du måste ju hålla med om att det nog inte finns någon i världen i dressyr och hoppning som rider på SM nivå som tränar efter det begreppet , eller hur?? Och jag tror faktiskt inte det går heller ärligt talat.
Jag har, som en hel häst. En bra häst.Tror inte att det är många som har någon jätte buffert??