Hästkoffein?

T

Tiara Magnifica

Pratade med en kompis nyligen som med bestämdhet hävdar att det finns koffeintabletter för hästar. Jag tycker att det låter högst osannolikt, så därför vänder jag mig till den allvetande skaran på Buke för att finna sanningen. :D
Så... Finns det koffein till häst i Sverige?

Sv: Hästkoffein?

Har aldrig hört om häst koffeintabletter... dessutom är koffein dopingklassat och inget jag skulle ge min häst.

Har inte heller hört talas om det men det finns ju så mycket att man inte kan hålla koll på allt.

Aldrig hört talas om det, men det finns ju andra sätt att få sin häst att bli piggare :)

Svarar alla

Jag hade heller aldrig hört om koffein för häst, men man är ju som sagt inte allvetande.
Först hävdade han att det fanns till nötkreatur, men det lät ju än mer otroligt, vem vill liksom tagga upp en ko eller tjur? Finns liksom ingen marknad för speedade kvigor, om man säger så... efter en stund kom han på att det kanske var till häst han menade. :)

Alltså kan jag med bästa föreläsarröst berätta för honom att Bukes braintrust med bestämdhet hävdar att det inte finns. :D

Att det tillverkas just för hästar låter osannolikt, men det är ju dopingklassat så det finns säkerligen något rikspucko som proppar koffein i djuren.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: cassina
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Kläder & Bli fin Nu har jag surfat runt på nätet för att hitta svart frans att förlänga min klänning med, utan resultat, suck. Har också besökt enda...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka