Hastighet på Dackeritten?

Cleese

Trådstartare
Satt och tittade på gamla resultatlistor på bla Dackeritten och undrar lite över hur det kommer sig att alla rider på så snabba tider där? (Ligger mellan 15-18km/h allihopa nästan.) Är det en lättriden bana eller är det idel toppryttare som väljer Dacke? Funderar på att gå den i år, men vill inte sätta av i 17km/h tempo...

Den är lättriden. Dessutom var det Smålandsmästerskap där förra året, och även lagtävling, så det drev nog upp hastigheten lite.

Tittade lite på förra årets resultat (8 milen) på dacke ritten, då var vinnartiden 17,2 och den sista godkända red på 10,7 (själ red jag på 12,6)
Så visst behöver man inte rida så fort, utan anpassa farten till ekipaget, maxtiden på 8milen är 9timmar iår så det är gott om tid.
Alla är jätte välkomna till dackeritten, oavsett hur fort man rider

Som några redan sagt är Dackerittten en rätt flack bana och inte särskilt svår därför dras nog hastigheten upp lite.
Men jag tycker verkligen du ska rida den för den är himla fin! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 538
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 650
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 898
Senast: Hemlig21
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 725
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar