Hästhantering av barn - tips och ideer

Iris71

Trådstartare
Nån som har tips och ideer på ledaskaps eller andra övningar där ponny och barn kan ha roligt ihop och liksom komma ihop, om ni förstår hur jag menar... Naturligtvis är jag med!

Sv: Hästhantering av barn - tips och ideer

:love:Hehe,själv är jag 13 och jag och min häst leker och de är jätte kul ngr exempel vi leker mest:

Ta fatt:
jag springer framför hästen så ska hon försöka kommaifatt mig(komma till min sida)jag kan ochså svänga och då ska hon följa efter.

Följa John:

tex,om jag går i skritt(inte springer)då ska hon skritta,om jag stannar ska hon stanna(elr hur man nu stananr sin häst med olika kropps språk)och om jag springer ska hon trava(kan behövas smacka lite)om jag svänger ska hon svänga(elr vad man gör för kropps språk)m.m...

Skicka i väg och komma tillbaka:

har bara gjort lite med min häst men man gör såhär:

man ber hästen att gå i från en och sedan kallar man den till sig.

longering:vanlig longering i lina och löst.
löst:man ber hästen att följa sin hand.

"förlängd tygel":
ta en longere lina och fäst som tyglar

sedan går du på sidan av hästen och typ longerara fast med två tyglar och ser hur den regarerar på vissa tryck.

man kan ochså göra följa Jhon över /undersaker.

vi har kommit nära varanna på detta sätt:love:för var dag som går!

komihåg att ha kul!!/becca

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 036
Senast: Gunnar
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
912
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 380
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden