Hästhämtning!

P

Pepita

Hej! När jag var skötare på ett stall med 2 unghästar så ville de ut genom grinden varje gång jag skulle hämta min häst. Det var väldigt irriterande. De två är ju så klart BETYDLIGT starkare än jag så det hände några gånger att jag fick "jaga" häst ( jagar dom så klart inte). Vad ska man göra? Hur skulle man kunna träna bort det? ( jag är inte skötare där nu!)//Pepita!

Sv: Hästhämtning!

led din häst genom grinden så du stänger precis bakom rumpan på den, försöker någon följa med får man faktiskt vara såpass "elak" så man stoppar upp eltråden i ansiktet på dem om de inte reagerar när du viftar bort dem.
Jag fick tyvärr göra så på min egen unghäst efter att hon trängde sig med flera gånger, och nu gör hon inte så. Man kan inte ha hästar som rymmer med varje gång man ska ta in en annan.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 943
Senast: Sel
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 697
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross