Hästgymnasium Uppsala ?

E

emmaaeriksson

Hejsan, är nu snart dags för mig att göra min första sökning till gymnasium, har tittat en del på Hästgymnasiumet i Uppsala, och undrar om det är någon som har några erfarenheter av skolan ? Positiva eller negativa ! :p

Ska besöka skolan på en öppet hus dag i januari, men skulle ju vara intressant att höra något av en utomstående som kanske inte försöker sälja skolan lika mycket (;

Eftersom att jag vill bli veterinär så verkar det som att det är enda ridsportgymnasiumet i närheten av där jag bor som man läser dom ämnena som man behöver för att kunna utbilda sig till det..

Men som sagt berätta GÄRNA om era erfarenheter ! Skulle vara till enorm hjälp ! :bump:

Tack på förhand :D

/Emma

Sv: Hästgymnasium Uppsala ?

Den skolan startade väl nyligen?

Jag har läst kursfaktan på deras hemsida och skulle jag vela läsa veterinär hade jag hellre valt att läsa naturvetenskap med häst inriktning på jälla för att slippa läsa en massa efter gymnasiet för att bli behörig tilla tt söka in till veterinär.

Sv: Hästgymnasium Uppsala ?

okej.. Men man får ju läsa Matte C & D, Fysik A & B och kemin och sånt som man behöver där som jag förstod det ? :confused:

Men jag kanske har fattat fel ;D

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 179
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV