Hästgalan får flytta

Sv: Hästgalan får flytta

Vad jag vet är ganska många föräldrar lediga även sportlovsveckan?

------------------------------------------------------------------

Det här är ingen fråga om hästars vara eller inte vara eller att på nåt sätt skyffla undan ridningen för förmån av hockyn, det är en fråga om säkerhet. Och tajming för alla parter.
Och återigen är det ju faktiskt så att det här redan är bestämt och alla är nöjda med beslutet...

Men som sagt kan ja aldrig tänka mej att det har med varken pengar eller nedvärderande av ridsporten att göra.

sportlovsveckan i gbg är vecka 7. alltså inte samma vecka som horse show ska hållas. ska dom unga göteborgarna behöva skolka från skolan??

till alla:
jag tycker faktsikt att det här är rent förjävligt.
vem har lust att åka dit i feb? det är ju det största vårtecknet att gå på horse show. och frölunda har scandinavium i.. kanske 8-9 mån om året? varför kan inte vi få ha den fyra dagar? det måste väl gå att skjuta upp en match eller två ?när ridsporten dessutom är så mkt större..
alltså

jag blir så less. och dessutom att, iaf jag, ingen har pengar i feb...

jag kan ju säga att det är tveksamt att jag kommer kunna gå nästa år. väldigt tveksamt.

Jo kanske placeringen inte är det bästa.
Men man få se nästa år.

De kanske ändrar sig igen :)

Och endel här borta har sportlov v9.. tror faktiskt inte det finns så mycket annat att göra än att gilla läget.
Men året därpå ska det ju hållas i slutet av april för att sen återgå till v8 igen.

För min del gör det inte så mycket att det blir framflyttat till vecka 8 eftersom vi brukar ha sportlov då, det som är mest irriterande då är väll att det ligger så nära Globen och Stockholm International Horseshow.

TonicWater skrev:
sportlovet brukar ligga vecka 8 för oss i skolan.
fast med jobbet blir det ju knepigare...

Men det är många skolor som har sportlov vecka 7, 9 och 10 med.

TonicWater skrev:
sportlovet brukar ligga vecka 8 för oss i skolan.
fast med jobbet blir det ju knepigare...

Men det är många skolor som har sportlov vecka 7, 9 och 10 med. Men det verkar inte som om de har tänkt på att man inte kan ta ledigt hur som hälst. Specielt inte om man går på högskolan eller gymnasiet, då missar man mycket. :(

Lite synd att det är flyttat tycker jag .
Har ju blivit tradition att åka dit på påskhelgen :smirk:
Men om det hålls i februari nästa år , så är det ju inte
lika långt kvar tills man är där igen ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 515
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 674
Senast: Estivuz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix