Hästgalan får flytta

Sv: Hästgalan får flytta

jag kan gissa på att folk inte kommer shoppa så mkt dom gångerna det ligger i feb månad istället. Strax efter jul. :angel:

Självklart att ridsporten flyttar sig för hocky, rida är ju inget på alvar. :devil::confused: :devil::confused: :devil: :confused:

jag tror inte släkt o vänner vill vänta på sina julklappar *ler*

Hur många är lediga från jobb och skola i feb.?!

sportlovet brukar ligga vecka 8 för oss i skolan.
fast med jobbet blir det ju knepigare...

I år firar Göteborg horse show 30-års jubileum, förra året hade hästfesten 84 626 besökande..ANLEDNINGEN TILL ATT DET ÄR SÅ STORT ÄR JU ATT DET LIGGER UNDER PÅSKHELGEN! Hur kan nationell hockey gå före en internationell världscup innehållande Europafinal i hoppning, i en sport som dessutom har fler utövare. I Sverige har bara fotboll fler utövare än ridning. Mer än en halv miljon svenskar rider. Det finns 1000 ridklubbar och 280 000 hästar.

I DN stod det att lösningen passar både Ridsportförbundet, Frölunda och arrangören av mässan enligt Ridsportförbundets sportchef Tomas Torgersen. Hur kan ridsportförbundet lägga sig platt i den här frågan? Det måste finnas något bra med flytten som inte kommer fram annars är det en förolämpning mot ridsport!

JohannaK, ja ¨håller med dig, varför ska ridsporten flytta sig?
det har ju blivit en tradition.:angel:

Ahh vad irriterande! själv klart att häst showen ska flytta! Hockeyn kan ju aaaldrig flytta nej usch!:(

Kan ju bara så att Frölunda är dom största kunden som använder Scandinavium.

Laban skrev:
Kan ju bara så att Frölunda är dom största kunden som använder Scandinavium.

Visst, det är de säkert men på Scandinaviums hemsida står det arenan sköts av Got Events som ägs av Göteborg stad. Då borde det väl vara våra politiker som bestämmer vem som ska disponera arenan under påskhelgen. Vidhåller att en internationell världscuptävling som arrangerats i trettio år bör gå före en nationell hockeymatch.

Jovisst kan man tycka så.
Kan ju vara så också att Frölunda betalar mer vad vet jag.
Ska man gå efter årtal så har väll Frölunda spelat i mer en 30 år.

Är ju inte politikerna som speciellt bestämmer utan styrelsen i bolaget som tänker mest på att få in så mycket pengar som möjligt.

Är också troligen lättare att flytta världscuptävlingen en att flytta ett SM-slutspel.

*kl*

Passar mig ypperligt,vi lyckas ju aldrig komma iväg just för att det är påsk å just kring denna tid så fyller vi år med jämna mellanrum.
Så för en gångs skull kan jag utan att få dåligt samvete för familj osv. kunna ta ledigt och åka till GBG...

*lånar knapp*

Det är ju också så att Frölundas reservarena (Frölundaborg) eg inte är godkänd för slutspelshocky på den nivån..*vad jag har hört*
Tror nog att det har en hel del med flytten att göra..
Det är inte hållbart att ha ishocky i den arenan i längden.

Sen verkar ju alla parter nöjda med lösningen, så varför hetsa upp sej?
PERSONLIGEN spelar det mej noll roll när tävlingarna hålls, Huvudsaken är ju att dom hålls!

Haha :angel: Bara två matcher kvar för frölunda, sen är Sm - guldet avklarat för FÄRJESTAD :love: Men Göteborg Horse Show skaa ligga över påsk :cry: Så är det .. Vf har Scandinavium, i stort sett, HELA året . Men visst, ridsport är ju på låtsas .

Nja ridsport är ju inte på låsas (eller vad vet jag)
Som Magnum skrev att Frölundaborg eär inte godkänd att spela i så det har nog en del med att det blir flyttat.
Snart kan ju Frölunda köpa hela Scandinavium och då får de andra rätta sig efter dom.

Magnum skrev:
*lånar knapp*

PERSONLIGEN spelar det mej noll roll när tävlingarna hålls, Huvudsaken är ju att dom hålls!

Personligen spelar det dig inte någon roll men har du varit där eller sett publiken via TV-sändningarna? Många hästtjejer i yngre tonåren. Anledningen till att de får åka är för att föräldrarna eller andra vuxna är lediga samtidigt och kan följa med dem. Jag tror att flytten innebär att färre kan åka. Återigen, varför ska idrotten med flest utövare kliva åt sidan? Och, jag är inte så insatt i hockey men hur kan man redan veta att Frölunda ska spela final nästa år?

Att Frölunda gå vidare till slutspel är en väldig stor chans. Det har dom gjort i flera år nu. Så det får man nog räkna med.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 515
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 674
Senast: Estivuz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix