Hästforum i andra länder

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har fått för mig att det här med hästforum är en ganska "svensk" grej som inte finns i andra länder. Fråga mig inte varför :angel:

Alltså hästforum som typ Bukefalos. Finns det i andra länder?
Kan förtydliga att med andra länder menar jag andra, stora hästländer som typ Tyskland, England, Irland och Holland.

Om det finns, är det någon som vet vad de heter (alltså inte länka, utan bara namnet!), för de heter väl inte Bukefalos i alla fall va? :p

Har fått för mig att det här med hästforum är en ganska "svensk" grej som inte finns i andra länder. Fråga mig inte varför :angel:

Alltså hästforum som typ Bukefalos. Finns det i andra länder?
Kan förtydliga att med andra länder menar jag andra, stora hästländer som typ Tyskland, England, Irland och Holland.

Om det finns, är det någon som vet vad de heter (alltså inte länka, utan bara namnet!), för de heter väl inte Bukefalos i alla fall va? :p
Självklart finns det. Ganska lätt att googla pferde/horse och forum.

Nederländsk variant av buke heter Bokt (finns ett till men jag har glömt vad sjutton det heter).

I UK finns Haynet (bloggportal/forum) som jag tycker är rätt trevligt :)

I Finland har vi Hevostalli.net. Men det är ett jäkla forum.. Man kan skriva helt anonymt, byta namn i varje tråd typ.. Och det gillas av de flesta, herrejess så dom går an där. Frågar man en normal fråga så får man minst 5 svar som tycker att : -va gör du här o frågar-idiot-du borde inte ha häst-dumhuvve...
Nog får man bra svar också, men man skall verkligen kunna formulera frågan rätt, och undanbe sej otrevlig ton i svaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
Kultur Jag inser att det här kan vara ett ganska laddat ämne och lite av en kontroversiell åsikt från min sida, framförallt med tanke på...
2
Svar
35
· Visningar
2 910
Ekonomi & Juridik Alternativt: "Varför kan hästfolk inte stå för sitt ord?" alternativt "Hur kommer det sig att avtal inte behöver hållas i hästvärlden?"...
Svar
14
· Visningar
2 950
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama