älgen
Trådstartare
Är det ingen som är intresserad av det längre?
Då menar jag att kanske sitta utanför en hage med en flock hästar och se hur de interagerar med varandra.
Lära sig hur detta djur verkligen fungerar och uppskatta individen.
Nu verkar alla hojta NH tränare för de mest banala saker och genast ska det göras förtielva knasiga övningar när "problemet" kan ligga i en så enkel sak som att hästen är hungrig eller inte får tillåtesle av ledaren att komma fram till människan i hagen.
Hur man än försöker så kan människan aldrig bli en häst.
Däremot kan man uppnå ett gott samarbete.
Samarbete är dock samarbete och ingen diktatur.
LÅT HÄSTARNA VARA HÄSTAR.
Ville egentligen inget speciellt med tråden utan sitter och funderar lite så här på kvällskvisten.
Kanske var det lite annorlunda när jag var liten och man kunde sitta och fika utanför hagarna och verkligen umgås och hantera många olika hästar.
Idag kanske inte alla har den möjligheten.
Nåja, slutflummat för ikväll. (tror jag)
Då menar jag att kanske sitta utanför en hage med en flock hästar och se hur de interagerar med varandra.
Lära sig hur detta djur verkligen fungerar och uppskatta individen.
Nu verkar alla hojta NH tränare för de mest banala saker och genast ska det göras förtielva knasiga övningar när "problemet" kan ligga i en så enkel sak som att hästen är hungrig eller inte får tillåtesle av ledaren att komma fram till människan i hagen.
Hur man än försöker så kan människan aldrig bli en häst.
Däremot kan man uppnå ett gott samarbete.
Samarbete är dock samarbete och ingen diktatur.
LÅT HÄSTARNA VARA HÄSTAR.
Ville egentligen inget speciellt med tråden utan sitter och funderar lite så här på kvällskvisten.
Kanske var det lite annorlunda när jag var liten och man kunde sitta och fika utanför hagarna och verkligen umgås och hantera många olika hästar.
Idag kanske inte alla har den möjligheten.
Nåja, slutflummat för ikväll. (tror jag)