Hästens ansiktsuttryck

SiZo

Trådstartare
Jag tog väldigt mkt bilder på min fölis i våras när hon var färsk och tänkte att framförallt en specifik kunde vara till allmänt intresse. Detta för att hennes uttryck verkligen är extremt och rejält obehagligt, framförallt om man inte vet vad som har orsakat det.

I detta fall är det att hennes ben nuddar en hink, så hon är ju inte i någon verklig fara alls, men det syns ju att hon känner ren och skär skräck på bilden.

DSC_0573 - kopia.webp

Bilden innan visar att hon är lite stressad, där är det frambenet som nuddar hinken istället. Det är tydligen inte lika farligt, men man ser ändå tydligt hur obekväm hon är.

DSC_0572.webp

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: fridaxi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 014
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar