D
DjChuikita
Foderhästen har börjat att vända baken mot mig i hagen & galopperar sedan iväg & jag kan inte fånga honom igen..har fått börja med att få honom att vända i hörnen längst ner i hagen då jag räcker ut armarna, då kan han inte galoppera förbi mig upp till grinden & vända baken mot mig igen..detta är ganska irriterande & kommer inte att hålla i längden, vet att det kan bero på att jag inte har haft tid att pyssla med honom på dagarna just nu är ensam hemma med ett liten dotter men för det så ska han väl inte vända baken mot mig & galoppera iväg..ge mog råd hur jag ska ta komandot över honom & visa att det är jag som bestämmer även i hagen...dvs han ska kunna fångas när jag vill & inte när han vill..tacksam för svar.. annars så måste jag tyvärr lämna tillbaka honom för en sådan häst kan bli farlig & börja sparka om man har otur..han är snäll att pyssla med för övrigt, utom vid ridning då han småstegrar & blir stark att hålla mm..vet att vi kanske inte ens passar ihop men jag vill ändå försöka att bli sams med honom..