hästen - träningsvärk?

Messy

Trådstartare
hur känner man på hästens muskler att det är träningsvärk?

hästen har "ont" i ryggen, har gått skitbra i flera dagar med nya sadeln, så jag tror att det är träningsvärk...

hon har varit så snäll och positiv, så sadeln verkar hon gilla, om den hade gjort ont så hade hon sagt till för länge sen...

sen en annan fråga.. hästen är lite sned... men med den här sadeln jobbar hon helt rätt och får verkligen upp ryggen, kan hon då få mer träningsvärk på ena sidan?

Sv: hästen - träningsvärk?

Hästar har ju oftast en starkare och en svagare sida,om hon jobbade snett innan och nu jobbar rätt vore det logiskt om hon får mest träningsvärk i den svagare sidan.

Har du haft någon kunnig ute som tittat hur sadeln ligger?

Sv: hästen - träningsvärk?

japp, utprovad av en från amerigo. har sadeln på lån nu ett tag för att känna efter!

jag fick bara ångest om hon har ONT på höger sida eller träningsvärk...

men idag reda jag i galoppsadeln igen, å hon var bara träig... men på slutet var hon fin (red ut)...
så lite träningsvärk hon hon nog! ska få vila nu så kroppen kommer ikapp!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 427
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: tessan.g
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat