Hästen sparkade på en betongvägg!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare entutre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 028
E

entutre

Hej! Har en liten fråga... Hur illa är det ifall en häst råkar sparka på en betongvägg? Märkte inte att hon var halt efteråt och hon var bara lite varm i det benet men kan det leda till att hon blir halt? Det kanske blir andra komplikationer på köpet, hur tål hästar just betong smällar?

Är tacksam för svar!

Sv: Hästen sparkade på en betongvägg!

Ingen som har nån ide om vad som kan hända? Är faktiskt sjukt orolig :( ...

Det är inte bra jag hade en ponny som sparkade i box väggen det slutade m lös ben bit i benet som fick opereras bort. Hon blev tyvärr aldrig bra så vi fick ta bort henne sommaren 2005. Det enda du kan göra är att sätta upp box matta i gummi då minskar risken för detta. Lycka till

Det beror ju helt på hur sparken tar på hästens ben. Har du otur så kan hästen bli halt, men risken för något allvarligt är inte större än vid sparkar i allmänhet tycker jag. Jag har betong/tegelväggar i ytterväggarna på stallet och hästarna sparkar ju ibland. ´Det är svårt att komma ifrån, men jag har aldrig haft någon häst som fått en skada för att de sparkat i ytterväggen.

Det är inte bra jag hade en ponny som sparkade i box väggen det slutade m lös ben bit i benet som fick opereras bort. Hon blev tyvärr aldrig bra så vi fick ta bort henne sommaren 2005. Det enda du kan göra är att sätta upp box matta i gummi då minskar risken för detta. Lycka till

Oj vad tråkigt :(. Det är så hemskt att hästar kan vara så sköra ibland :cry:

Det beror ju helt på hur sparken tar på hästens ben. Har du otur så kan hästen bli halt, men risken för något allvarligt är inte större än vid sparkar i allmänhet tycker jag. Jag har betong/tegelväggar i ytterväggarna på stallet och hästarna sparkar ju ibland. ´Det är svårt att komma ifrån, men jag har aldrig haft någon häst som fått en skada för att de sparkat i ytterväggen.

Ok, det låter ju lite betryggande. Hon sparkade i sidleds (kospark) så det kanske inte tog så hårt? Har för mig att jag blev så chockad för det lät så hemskt att jag kanske överdriver hur hårt det tog... :(

Sitter och väntar på att få reda på hur det är med hästen, det var min medryttar häst :cry:.

Senast ändrad av en moderator:

Det verkar som om hästen inte ens blev halt. Skönt :bow:
Jag som var så orolig. Får vara försiktigare nästa gång...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 720
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 472
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 555
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka