Hästen "snäver i skritt"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare trude
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 744
T

trude

Hjälp mig!

Vad menas med det danska ordet att "SNÄVE". Någon som vet?? Tydligen kan hästar "snäve" antigen fram eller bak i alla gångartar. Har fattat att det har med rörelsemönstret att göra och att det ger minuspoäng. Frågan är om detta fenomen är ärvtligt!!

Undrar inför köp av potensielt avelssto...

Sv: Hästen "snäver i skritt"

Tror det är att hästen stryker sig dvs att benen snuddar varandra när hästen rör sig. Hade en dansk instruktör en gång och han sa det som motivation till att min häst behövde skydd på frambenen. Han var lite marktrång och hade inte så bra benställning.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 415
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 900
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 007
Senast: Jamtland
·
Träning Hejsan! Behöver tips och råd. Har en väldigt energisk häst som stundvis blir rätt het. Jag kan hantera det i skritt och trav och känner...
2
Svar
28
· Visningar
4 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka