Hästen Kliar sönder sig!

B

bumbicrazy

Jag har en foder häst som ofta har blödande sår i ansiktet, så en dag kom jag på hur han gör han kliar sig mot stolpar eller väggar tills han har blödande sår . Har kollar om det finns någon ohyra i pälsen men den är så ren och fin. Man blir förundrad på vad det kan vara.:crazy:

Sv: Hästen Kliar sönder sig!

Kanske är såna där pälsätande löss.. De syns väl inte..

tom vetrinären har kollat och det finns inget i pälsen det är det som är så skumt

En inhyrning här gjorde också så, ägaren hittade ingenting på henne men så en dag hittade jag äckliga små pälsätare på en av våra!! Bläää! Så hon avlusade såklart den kliande också, och sen slutade hon klia... kan det inte vara värt att testa ändå? Kan ju bara bli bättre.

Vi har en häst på jobbet som kliar upp stora sår på baksidan av knäna fram, och framsidan av hasen. Sen har han jättemycket skorv i svansen med... vet. vet inte vad det är, men vi har fått en kräm som heter Camrosa. Ska tydligen hjälpa det mesta...?

Hej!

Detta är inte alls så långsökt som det kanske verkar till en början: Genom min hund har jag kommit i kontakt med en dam, Ann-Marie Hammarlund. Hon har hjälpt mig med min hund och hans klåda. Vi trodde först att det var någon typ av allergi, och visst försvinner klådan med hjälp av kortison. Ann-Marie menar att många hudproblem beror på brister i kroppen, och vanligt hos hundar är att vitamin A saknas. Tack vare hennes olja har 90% av all klåda försvunnit på mindre än en månad.

I början av veckan när jag besökte henne berättade hon att hon nu testat denna olja på HÄST (sedär, nu kom det!). En fälttävlanshäst som haft grymm klåda på mulen, och i princip nästan kliat sönder den. Efter ungefär tre veckors behandling med denna olja är hästen frisk - till veterinärernas förvåning.

Ann-Marie har skrivit en artikel där du kan läsa mer om den här oljan. Är du intresserad av att komma i kontakt med henne, skicka ett PM till mig så kan jag hjälpa till! http://roseridge.se/media/Avitamin.pdf

Hoppas att det löser sig!

Det kan va löss. Vi hade en shettis som nog hade det. Veterinären hittade inget men misstänkte det ändå.
så fick behandla med switch eller vad det nu heter.
Och det hjälpte.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 674
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar