D
Duffy
Hej!
Problem och problem, vet jag inte om jag har, han sticker iaf inte ifrån mej, men lite tråkigt känns det i alla fall. Det handlar om att min häst inte kommer fram till mej i hagen. Ibland visar han lite intresse och vänder huvudet och tittar åt mitt håll, men that's it. Han tar inte ett steg emot mej och ignorerar mej snabbt om jag inte agerar. Ibland vänder han till och med rumpan till och går några steg därifrån. Jag tycker att vi har ett relativt fint samarbete i övrigt, och ledarskapet är tydligt. Nu undrar jag vad detta beror på och hur jag kan göra för att han ska tycka att det är trevligt att vara i min närhet. När jag fick honom, för lite drygt ett år sedan kunde han vandra igenom hela hagen för att komma fram och hälsa, men nuförtiden har det blivit att jag har fått gå och hämta honom.
Jag funderar lite på om detta beror på att jag har börjat ställa högre krav på honom i ridningen, och att detta medför att när jag kommer för att hämta honom betyder jag bara arbete och nånting jobbigt.
Jag har slutat att ge honom godis och sött när han kommer i hagen, jag ger honom aldrig godis längre. Jag vill ju att han ska komma för att han vill vara hos mej, och inte för att bli mutad.
Har tänkt att jag kanske ska börja ge honom lite hö uppe i boxen innan ridning så att han förknippar hämtning först vid höet- nånting positivt. Vad tycker ni om detta? Hemskt gärna, skriv skriv skriv...
tack allesammans
Jag funderar lite på om detta beror på att jag har börjat ställa högre krav på honom i ridningen, och att detta medför att när jag kommer för att hämta honom betyder jag bara arbete och nånting jobbigt.
Jag har slutat att ge honom godis och sött när han kommer i hagen, jag ger honom aldrig godis längre. Jag vill ju att han ska komma för att han vill vara hos mej, och inte för att bli mutad.
Har tänkt att jag kanske ska börja ge honom lite hö uppe i boxen innan ridning så att han förknippar hämtning först vid höet- nånting positivt. Vad tycker ni om detta? Hemskt gärna, skriv skriv skriv...
tack allesammans