Hästen från hagen

I

Instant

Jag är medryttare på en häst och alla gånger när jag ska ta in honom själv har det gått jättebra.;) Han har alltid stått vid grinden,så även idag.Men idag när jag kom för att hämta honom rusade han bort till andra änden av hagen med den andra hästen. Jag försökte gå till honom igen men han bara sprang iväg.:crazy: Vad ska man göra för att undvika detta?

Sv: Hästen från hagen

Kanske ska tillägga att jag gav upp efter ett tag? Kan det bero på att han inte vill lämna den andra hästen?

Var med om samma sak med min pålle idag. Har haft honom snart ett år och det var första gången han inte kom fram till mig direkt! Var alldeles förbluffad:crazy: ... Men till saken hör väl kanske att hästarna hade släppts ut bara en timme innan jag kom för att rida och han älskar att vara ute...

I varje fall försökte jag kalla på honom med hans namn då han är lärd (av förra ägaren) för att komma då. Funkade inte...
han kom mot mig, väde sen demostrativt och sprang längre bort. Efter en stunds kallande vände jag ryggen åt honom och började kräva i mina kackfickor som om att jag hade någonting där. Gissa om han kunde hålla sig :devil: ...!!!! Efter en stund stod min älskling bakom mig med öronen framåt och det var absolut inga besvär att sätta grimman på honom. Kul att prova nya konster när det lyckas!

Lycka till, hoppas din medryttarhäst slutar med sådant trams... hästen ska ju komma när man kallar på den, så är det bara även om det inte alltid verkar så solklart för dem, hih!

Försökte med att gå och hämta lite godis och muta med men den enda som kom då var den mat-glade shettisen..:smirk: Dom andra två stod kvar längst ner i hagen..:crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 527
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 662
Senast: jemeni
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 258
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama