Hästen fem år, passet fyra år?

Favina

Trådstartare
Har köpt en ponny som några vet. Nu hade den pass och fick det i torsdags. Men i passet står det 4 år, men stallägaren säger att den är fem i munnen för den har tappat tänderna. Det måste vara fel i passet, men chipnummret stämmer överens m häst och pass.

Hon kan ju ha fel oxå eller? Sedan sa hon att man kan dra ett streck så 1 blir 0 men det är ju fusk.

Jag vet inte vad jag skall göra, köpte en fem åring men han blev fyra, ändå är skänkelvikning och ryggning på började då jag testade han lite.

Ja, han är tidigt utbildad isf.

Kram Favina :bump:

Sv: Hästen fem år, passet fyra år?

hehe jag skulle tro på att det är passet som stämmer.

När hästar tappar tänderna kan väl vara individuellt? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 472
Senast: Woffe
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet inte alls om den här tråden ligger rätt men jag vill gärna ha seriösa svar i frågan, försökt beskriva allt i detalj. För...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 918
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix