Hästen är såld

H

Hannizen

Jag sålde min häst för snart exakt ett år sedan och jag är supernöjd med den nya ägaren!:laugh: Men det bara kliar i fingrarna på mig, jag vill maila åtminstone en gång i månaden och fråga hur allt går, vad dom gör osv. Kanske fråga om jag får hälsa på någon gång men jag gör det inte för samtidigt är det hennes häst nu och jag har egentligen inget där att göra. Vad tycker ni, är det kul eller jobbigt när den gamla ägaren är engagerad?

Sv: Hästen är såld

Om det är ett år sedan, och ni inte har haft någon kontakt sedan dess tycker jag det är helt ok att höra av sig.

Förrförra ägaren till mitt sto hör av sig nån gång om året och frågar om hon får komma förbi och hälsa på, och det tycker jag bara är roligt!

Jag sålde min häst för snart exakt ett år sedan och jag är supernöjd med den nya ägaren!:laugh: Men det bara kliar i fingrarna på mig, jag vill maila åtminstone en gång i månaden och fråga hur allt går, vad dom gör osv. Kanske fråga om jag får hälsa på någon gång men jag gör det inte för samtidigt är det hennes häst nu och jag har egentligen inget där att göra. Vad tycker ni, är det kul eller jobbigt när den gamla ägaren är engagerad?

jag tycker att du kan slänga iväg ett mail och fråga hur det går för dom. men jag tycker att du kan invänta en inbjudan från dom än att du ska fråga om du får komma och hälsa på...kan tolkas som att du ska komma och snoka, speciellt om du inte har hört av dig på ett bra tag?!
men självklart...ett mail o fråga hur det går och vad dom gör skulle väl vem som helst blir glad över att få?! :)

Jag tycker absolut att du kan skicka iväg ett mail eller ringa och höra hur det går, kanske fråga om du får komma och hälsa på.
Men att skriva mail en gång i månaden tror jag skulle kännas stötande på något vis, det skulle kännas som att fd hästägaren till hästen snokade eller hade misstankar om att hästen inte har det bra..och jag tror då att risken finns att h*n väljer att bryta kontakten så fort som möjligt tyvärr.

Allt beror ju på hur man ställer frågan, görs det i glad ton och mer allmänt så är det ju upp till den nya ägaren att svara så mkt som hon/han vill.

En gång i månaden med ett lätt "hej, hoppas allt är ok med er nu i snöslasket-vårsolen-snöstormen" är bara trevligt. Du märker ju på svaren om det är avmätt eller om det uppskattas.

Utifrån det så kan du ju försiktigt ställa frågan om du kan komma och hälsa på, givetvis med den nuvarande ägaren med.

En massa sms eller telefonsamtal skulle jag tycka var jobbigt, men en mejl som man väljer själv när man läser, om man läser och om man svarar, det är helt ok.

Hej! Jag tror att de flesta uppskattar väldigt mycket att man hör av sig, man har ju faktiskt ett gemensamt intresse!det är så kul att dela med sig av saker älsklingen gjort ,,till en som med bryr sig mycket om hästen.
De andra i stallet har egna hästar de tycker bäst om..

De hästar eller valpar jag sålt har jag fortfarande kontakt med och får bilder och filmsnuttar o kärleksfulla beskrivningar på flera ggr om året, ofta vill nya ägaren få nått tipps eller råd om vissa saker. Är det så att de tror att man snokar beter man sig kanske lite konstigt eller så har de verkligen något att dölja..Lycka till...

Jag skulle lätt ha mailat och frågat! Klart du bryr dig om din fd häst!!!
Du kan ju vara noga med att säga till dem att de ska säga till om det blir för mkt eller så!

Jag köpte min häst för 3,5år sen, de förra ägara kommer med morötter oanmält fortfarande :D
Nu ägde de visserligen bara 10% av henne (fd galopphäst), men de är urgulliga och min häst gillar dem hemskt mkt!!! (På galoppen kom de med skivade morötter VARJE dag + klöver från deras gräsmatta).
De har "följt efter" i 3 olika stall, jag mailar bilder till dem ibland!
Ett äldre par, hur sött som helst! Jag tar det enbart positivt att någon mer än jag gillar min häst så mkt :)
+ att hästen stormtrivs och är rund och fin nu, så de är bara glada de med!

HÖR AV DIG!!! *peppar* :banana:

Jag sålde en häst för snart två år sen, har varit och hälsat på en gång.
Skickar mejl med jämna mellanrum för att höra hur det går för dem, ska kanske åka och hälsa på igen i sommar.
Funderar dessutom allvarligt på att bli medlem på Facebook bara för att kunna prata med nya ägaren oftare :D

Tycker absolut att du ska höra av dig, de allra flesta verkar bli glada av det. Jag blir glad när min ponnys förra ägare kommer och hälsar på, och jag skickar ltie kort till henne ibland så hon får se hur det går för oss. Det brukar vara uppskattat.

Jag tycker bara det är positivt att hålla kontakten med både de som ägt mina hästar tidigare och de jag sålt häst till. Det är inte alla som vill och det måste respekteras, men jag personligen blir bara glad om de vill. Jag har kontakt med nya ägare till en häst jag sålde till USA och det är så roligt att få mail, brev och foton. Jag skulle aldrig ta illa upp om förra ägaren hörde av sig. Tycker tvärtom att det visar att hästen haft det bra tidigare, och det är viktigt för mig. Min ponnys förra ägare (där hon vuxit upp, kom hit som 16 åring) kommer och hälsar på med jämna mellanrum. Det är jätteroligt och vi håller däremellan kontakt per mail.

beror helt på, liksom om förra ägarna ringer ngn gång ibland och undrar hur det går är det helt okej, men inte om dom tex står i buskarna och snokar

Min tjejs förra ägare har kommit till mitt stall då jag inte va där.. Han hade tappa torken då han sålde henne. Så hon va inte i bästa skick. Men han brydde sej. Så då jag fick höra av en tjej som hyrde box av mej att de hade varit där så blev jag glad. Då visste han oxå att hon hade det bra.

Nu uppskattar inte alla att folk kommer oanmäld. Men tycker absolut du ska höra av dej.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 727
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV