Hästcraft.se

sandra_bure

Trådstartare
har ni testat detta??
funkar det?
är det tillåtet att använda, syns inte i doping står det men man vet inte om det är något hitte på...

mvh sandra

Sv: Hästcraft.se

"Helt Naturligt Vatten, Havssalt & El."

Allt enligt hemsidan. Naturligt vatten med havssalt och el (elektrolyter?) för 295 kronor per liter..... jag tycker det luktar lurendrejeri.

Immer

Återförsäljaren till detta preparat brukar lägga in X antal trådar på olika forum här på Buke och skriva något i stil med "Min häst hade eksem med testade hästcraft och blev bra på en gång". Sist stod det ungefär så här på trav: "Min tvååring har blivit såååå bra efter hästcraft, ska bli så spännande när den startar om några veckor." Det var väl typ skrivet i februari eller så och det finns ju inga tvååringslopp förrän augusti. Så då fattade man hur seriöst det inlägget var...

Håller med Immer.. Luktar lurendrejeri lång väg...

okej.. jag ska test för skoljs skull. jag har en häst som ser förjävlig ut, så det kommer märkas om det fukar eller ej...
hon är långhårig, tjock(bantar henne nu) jämt förkyld och ser allmänt tråkig ut!!!
jag hör av mig när jag testat får vi se.....

Hej!

Det där är ett av världens bästa reklam/lurendrejeri som gått hem hos en del. Läser man och titta vad det är dvs vatten och havssalt 10%ig som skall späs till 1%ig lösning och skall göra underverk.
Nariumklorid NaCl är sådant som används inom vården och göra rent sår med. Dvs koksalt. NaCl har en lösning på 0,9%.

Allt är skitsnack. Men snacka kan dom och få det att låta jätteproffsigt!

Spar pengarna, salt finns i affären och vatten i kranen.

Hej.
Man kan ju testa innan man fördömmer. Funkar i övriga världen, så varför skulle våra hästar vara så annorlunda?

Elektrolys är när man "flyttar" elektroner.

(Vid elektrolys används en strömkälla för att driva en redoxreaktion i en för elektroderna gemensam elektrolytlösning (lösning som kan leda ström). Elektroner tillförs genom katoden (den negativa polen). Hit vandrar positiva joner som reduceras genom att de mottar elektroner från katodens yta. Vid anoden (den positiva polen) sker på motsvarande sätt en oxidation då de negativa jonerna avlämnar elektroner )

En "bakåt-oxidering" kan man säga. Man har andvänt denna metod länge inom industrin. Gårdsprodukter säljer detta inom lantbruket. Tydligen med mycket goda resultat. Numera även godkänt av Svenska Jordbruksverket.

Anette, Testat med bra resultat

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 509
Senast: Cambrie
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 278
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka