Hästbutik i Göteborg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare burton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 11 910
B

burton

Hej!
Imorgon åker vi till Göteborg och här hemma finns bara trista små hästsportbutiker så nu undrar jag vart jag kan hitta en STOOOR sådan i denna stora stad? :)
Med mycket fina saker att pilla och känna på :D (och köpa om det säger klick)
De får gärna ha täcken i shetlands-storlek om ni känner till det.
Beskriv vart det ligger!!

Sv: Hästbutik i Göteborg

Vet inte om den är så STOR men du har ju Myone. Det har seriös personal och som jag förstått det mycket specialare som inte finns på andra ställen... Seriös personal kan jag skriva under på, har pratat med dem. Men sortimentet vet jag inte har bara hört i andra hand...

Hööks har väl en butik i Kållered och de är ju stora

MyOne är nämnt förrut och där rekommenderar jag ett besök, lite krångligt att ta sig till, ligger ute på hisingen titta på gulasidorna för bättre vägbesrkivning.

Tre hästar ligger mot kungälvshållet - Stort sortiment.
Haglunds ligger mitt i stan (bakom hagakyrkan)
Hööks finns i kållered (söderut)

Sen finns det en hel del till hästaffärer men de ligger längre bort.

Ok, tackar! Jag får väl kolla gula sidorna.
Har varit och krånglat på hisingen förr när vi letade efter en annan specialbutik som låg väl gömd och det lyckades så då kanske vi klarar att hitta denna butik också.

Ska vi besöka Hööks så blir det bättre att göra det i Borås på vägen ner isåf.

Ja, det är ju också ett alternativ, men det brukar ju vara så hiskeligt med folk där bara har jag hört. Pingsthelg också, folk är väl hugget med shopping som attan.
Pappa har varit på ullared och han såg helt matt ut när de kom hem.
Men man får väl plocka fram sina små vassa armbågar :D

ska ni ändå stanna till i borås.. varför inte passa på att spana in utbudet i ekohallen också :idea: ;)

MyOne har nog mer för ryttaren, hyfsade priser och överlag bra sortiment..
TreHästar har lite mer för hästen än för ryttaren men dom ligger ganska högt i priser om man jämför ( alltså inte överpriser, men det mesta ligger nån krona över myones) bra sortiment
Och ska ni till myone kan ni ju stanna till på naturnära också.. iof har dom mest foder och så, men en del hästvårdsprodukter och lite grimmor, täcken, benskydd osv.. helt klart bäst priser på det de har

gemensamt för alla tre butikerna här är den trevliga personalen, så jag tror inte att du kommer att bli besviken oavsett om du väljer butik efter det iaf :D

Själva centrum av GBG har ju inte alltförmånga hästaffärer, man får oftast åka lite utanför. Här är några förslag.

Haglunds sadelmakeri: Erik Dahlbergsgatan 3
(spårvagn: 3,7, 10 eller 1 till Vasaplatsen)

Hööks: Kållered
(Buss 760/765/ från tex Valand, tar ca 45 min)

MyOne: Backaplan
(Spårvag: 10, 5 eller 6 till endera Hjalmar Brantingsplatsen eller Vågmästareplatsen)

Tre Hästar: Jordfallsv. 3 Kungälv
(Buss Grön/Röd express från tex: Brunnsparken, tar ca 30 min)

Ale Ridsport: Hålstensv. 3 Älvängen
(Buss 403/Lila/600 från Nils eriksson terminalen 30-50 min beroende på buss)

åh glömde ju helt bort kungsbacka ridsport... iof lite långt utanför kanske men bra butik är det (eller pja har varit iaf när jag va där senast för typ 2 år sen :) )

Vad är ekohallen? berätta gärna nåt mer om den!
Låter intressant! Jag är ju gärna ute efter körgrejor och saker som skulle kunna passa shetland.
(men även nån bra jacka, gärna vinter eftersom min gamla ser ut som ett vrak efter många års slitage, det kanske finns nån på nån gammal rea nånstans fortfarande om man har tur.)
Billigare saker av kända fabrikat är också önskvärt.

(t.ex. varför betala över 100 kr för vanligt Effax balsam i en butik när man kan få det för halva nån annanstans)

travshopen på Åby...är den enda jag vet...och så fanns det iallafall en shop i backen upp mot Majorna(där spårvagnarna går) när jag var yngre iallafall...

Den bästa hästaffären ligger i Kungsbacka, lite utanför GBG, på Kabelgatan 6. SVENSK RIDSPORT heter den och dom har ALLT och mycket mer. :D :love:

Jag har sett en westernbutik på nätet som har postorder och sitt säte i Göteborg, undrar om de har en butik man kan besöka också?
ska kolla det lite. Paradisgatan tror jag det hette.

Kollade precis på nätet, kan det stämma att det är ca 10 mil till Ullared från Göteborg?

Är det värt resan dit?

Jag var där för nån vecka sen och jag tycker det definitivt är värt den resan.....bara på hästgrejor :D

Täcken som garanterat kostat runt tusingen i vanliga shopar fick man för 299...grimmor( exakt lika som walsh) för 99 kr...walsh kostar ca 600....jag blev som unge på julafton :D..

Det finns en ny hästaffär, Lindas Häst- & Hundbutik heter den och ligger vid Olskroken, i gamla Pellerins margarinfabrik. Jag har tyvärr inte varit där så jag vet inte hur den är men det kanske någon annan har? De har en hemsida, http://www.hastohund.se.

Jo det brukar väl vara en del folk i Ullared ja :crazy:
Däremot har vi varit där sista timmarna innan stägningsdags på torsdagskvällarna och då har man kunnat gå HELT fritt !

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
3 035
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka