Hästars luktsinne - hur bra är det egentligen?

bettysmatte

Trådstartare
Igår när jag var ute och red på grusväg såg jag hovspår från någon annan häst som för mig såg rätt färska ut. Pållan skulle ABSOLUT ner med nosen i marken och lukta, och det var hovspåren hon luktade på. Hon vill också gärna lukta på hästbajs om man stöter på det på ridturer. Kan en häst verkligen känna lukten av en annan häst genom att lukta på hovspår :confused:???

Sv: Hästars luktsinne - hur bra är det egentligen?

Min häst går ofta med nosen nere vid marken och söker, tror dom har ett otroligt bra luktsinne faktiskt.

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 450
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 775
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 900
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 929
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka