Sv: Hästarna splittrar Torna-Hällestad
Tyvärr så är det så att på sina ställen finns det helt enkelt ingen ridstig kvar längre utan gräskanten ligger intill cykelspåret. Tyvärr är det heller inte så att det går att rida i gräset brevid då det är dike ner, dvs cykelstigen har blivit bredare och bredare i takt med dess underhåll. Alltså har man inget annat val än att gå i kanten på cykelspåret. Och för att göra saken klar, så ja, det är skyltat att det är en ridstig. (De flesta i området förstår nog att jag då menar gamla järnvägsspåret)
Nu rider jag där sällan eftersom jag inte bor kvar där, men för 10-15år sedan underhölls även ridspåret intill cykelspåret och då var det perfekt att rida där. Tyvärr slutade dom med detta..
Sen är det även så att det finns otrevliga och respektlösa personer både bland ridande och gående/cyklande.
Finns mycket man skulle vilja tillägga, men jag lämnar det till de som bor kvar i området. Men saken är ju ganska klar att något måste göras åt saken. Och med 400 hästar i området kan det ju vara en idee att börja underhålla ridstigarna igen. Samtidigt måste ryttarna också börja visa hänsyn.
Förhoppningsvis så kan dessa tidningsartiklar vara en ögonöppnare.