Hästar som travar som krattor...

Sv: Hästar som travar som krattor...

Rikkan skrev:
Ser inte att nån i tråden direkt syftar på trötteheten på upploppet.

Det var väl det ursprungsinlägget handlande om?

ghost skrev:
Sist jag körde själv tappade min donna traven i början av upploppet (trött pga usel kusk) och på den korta biten hon taktade ur (40 m)drog vi på oss en rapportering.

Kom just på en f d skuttburk som ibland sprungit riktigt hyfsat. From Above! Minns ni hur uselt han travade i början av karriären?
När vi ändå är inne på avdelningen dåligt trav, har ni märkt en sak hos TV-kommentatorerna på sista tiden. Man säger numera inte att en häst är halt om den travar som en sophög och stannar till slut. Det heter att den är i dålig form. Kanske iof ett bättre uttryck eftersom det där med hälta uppenbarligen är ett ganska svävande begrepp.

Nu är du ute och snurrar i Frankrike redan tror jag. :D Citatet hade väl inte så mycket med andemeningen att göra. Usch så det kan bli när man är överbelastad på jobbet och inte hinner sitta och kolla vad man råkat dra igång... :angel:

Det var inte min hästs rapportering som orsakade tråden, den hände ju för ett halvår sedan så den anser jag vara preskriberad :o Får hon en ny på måndag så fattar jag ingenting men den som lever får se.

Det var ju mitt "idoga" TV-tittande med hästar som travar illa för att sen på något sätt hitta aktionen och lyckas vinna ändå. :angel: Det var väl mera frågeställningen om domarna har blivit "snälla"? Men det kanske bara är jag som kan tilka vad jag skrivit på det sättet? :eek:

Jag tycker inte att man ska deppa ihop om hästen inte håller ihop hela vägen och definitivt inte försöka få kusken att vända och åka hem. :D Allt KAN hända, min höggravida donna fick en hovbensfraktur mitt under ett jobb i 30-tempo. Men ni får tänka på att jag är gammal ponnytravkusk med hur många diskvalifikationer för oren trav som helst och då skär det i själen att se sådan trav som ni andra (utom Rikkan då) verkar tycka är helt OK?

Nu har jag haft förmånen att slippa "skuttburkar" genom åren och då blir man förstås känsligare. Sen måste jag erkänna att, ja visst jag har varit hos veterinären ett par ggr och fått åka hem i ogjort ärende, senast i december. Heller att lyssna på ryggradskänslan och betala en femhundring än att köra på "tills det smäller". Det tror jag blir dyrare i längden...

Och jag bara undrar, hur sjutton hinner ni med båda hästar och alkohol? Jag håller med Martha i det fallet även om JAG dricker vin några ggr om året. :eek:

/// ghost

ja tråden har väl ballat ur lite, men det var rikkan som tyckte att jag tittade i rödvinsglaset.. :crazy:

men det finns skuttburkar, mer eller mindre som inte är ofräsha..Mr Vole, Indian Trail, Etain Royal och flera riktigt bra hästar..förmodligen hade dom aldrig kommit till start om JAG hade haft dom från början, för själv vill jag att hästarna skall trava rent...men det finns trots det hästar som travar illa utan att vara ofräsha.

Det som retar mig är att rikkan även tracker ner på alla andra som har travare utan att ha den mista susning om hur man är som hästägare/tränare...att övht kunna säga att Jarko o Taru är patetiska som tränare och dissa dom pga ...ingenting...
hur kan man göra det??? speciellt Taru är världens underbaraste tjej som verkligen ÄLSKAR "sina" hästar...

Alla har vi som hållt på ett tag gjort misstag, alla har vi åkt hem nångång och ångrat att vi startat, alla har vi haft häst som stannat i lopp.....men det gör oss inte till dåliga hästägare....

Självklart startar man inte ofräsha hästar, stor ide....då är det ju bättre att ligga och sparka sig trött i sängen än att åka o starta en häst som ändå inte kan göra rätt för sig......

Liknande trådar

J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 405
Senast: juliag
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: emindy
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka