Sv: Hästar som travar som krattor...
Nu är du ute och snurrar i Frankrike redan tror jag.
Citatet hade väl inte så mycket med andemeningen att göra. Usch så det kan bli när man är överbelastad på jobbet och inte hinner sitta och kolla vad man råkat dra igång...
Det var inte min hästs rapportering som orsakade tråden, den hände ju för ett halvår sedan så den anser jag vara preskriberad
Får hon en ny på måndag så fattar jag ingenting men den som lever får se.
Det var ju mitt "idoga" TV-tittande med hästar som travar illa för att sen på något sätt hitta aktionen och lyckas vinna ändå.
Det var väl mera frågeställningen om domarna har blivit "snälla"? Men det kanske bara är jag som kan tilka vad jag skrivit på det sättet?
Jag tycker inte att man ska deppa ihop om hästen inte håller ihop hela vägen och definitivt inte försöka få kusken att vända och åka hem.
Allt KAN hända, min höggravida donna fick en hovbensfraktur mitt under ett jobb i 30-tempo. Men ni får tänka på att jag är gammal ponnytravkusk med hur många diskvalifikationer för oren trav som helst och då skär det i själen att se sådan trav som ni andra (utom Rikkan då) verkar tycka är helt OK?
Nu har jag haft förmånen att slippa "skuttburkar" genom åren och då blir man förstås känsligare. Sen måste jag erkänna att, ja visst jag har varit hos veterinären ett par ggr och fått åka hem i ogjort ärende, senast i december. Heller att lyssna på ryggradskänslan och betala en femhundring än att köra på "tills det smäller". Det tror jag blir dyrare i längden...
Och jag bara undrar, hur sjutton hinner ni med båda hästar och alkohol? Jag håller med Martha i det fallet även om JAG dricker vin några ggr om året.
/// ghost