Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
martha skrev:jag tycker dte går lite överstyr med all lulllull i trådarna här ibland...det kostar att vara elit..vill man inte tänja på gränser så skall man inte ha aktiva travare...herregud ..dom kan ju bli trötta på upploppet Vad gör man då...vänder o åker hem???
solros skrev:Håller med, fast det är ju inte bara elithästar som presterar sitt max. Det finns även medelmåttor som gör så gott de kan.
Varför svara?jag tycker dte går lite överstyr med all lulllull i trådarna här ibland...det kostar att vara elit..vill man inte tänja på gränser så skall man inte ha aktiva travare...herregud ..dom kan ju bli trötta på upploppet
Det förmildrar inte omständigheterna.Den "nya" finska tränaren är en mycket god vän till mig
Glada?och jag kan bedyra att dom gör allt för att hålla hästarna fräsha och glada han o hans sambo....
Nej, men LÅNGT ifrån så dårlig som det jag bevittnade på tv, då i den 'nye' tränarens regi.Etain var inte alltid så himla fräsh i travet hos Stig H heller....
Ovanligt att du misstolkar mig? Jag är inte ute efter petitesser. Han var USEL, PINSAMMASTE hästen på banan, sämre än någonsin! Det inte små detaljer jag syftar på.Nu är det faktiskt trav vi håller på med och det funkar inte att vara pet, petnoga....
Storskutt och Lillskutt pratar vi om, inte 100 ren.Etain är "känd" för sin skuttiga gång.....skulle ni gett fan i att starta för det??? om ni inte fått honom 100 ren i travet....
Och uppenbarligen massa idioter som tränar dessa hästar och väljer att starta och ignorera att hästen har problem, ont, eller saknar muskler som stabiliserar, eller springer i ett tempo som är för högt för deras kapacietet osv...det finns MASSOR av hästar som inte är rena...
Jag tycker det verkar som om vi pratar om varandra, tyvärr.Men om du någon gång haft en häst med mera än 100 000 på sig så kanske du vet att saker kan hända i lopp..hästar kan bli halta, hästar kan stanna...hästar kan bryta ut...och det kan dom utan att man för den skull inte skulle kunna vara "nyanserad" som du så fint kallar det....
Roligt, Martha, att du nu kommer in på en annan sida av myntet och även du talar om vad som är plågeri, tristess och t o m vad som är roligt. Vad är i dina ögon roligt? Du som lever IRL, som du själv säger.Jag kan tycka att det är lika mycket djurplågeri att hålla på med hästar som aldrig kommer till start med åratals träning, hästar som är ute i b lopp år ut o år in..tror du dom hästarna tycker det är roligt??
Grattis! Det måste kännas vidunderligt och härligt att besitta den unika kunskapen.Jag är så korkad att jag tro att hästar VET om dom räcker till eller inte, och att dom kanske t om VÄXER av segrar och bra lopp..
Jo, du får göra som du vill men vad är poägen, att gå imot stömmen? Jag förstår dig inte. Vad vill du uppnå?Varför får inte jag lägga mig i denna tråden?? är den öppen endast för en del med rätt inställning??
Är det vad det handlar om, om du eller alla här avgudar sina hästar?Jag avgudar mina hästar och det tror jag alla här gör....men även den bästa kan fela, även den bästa kan missbedömma...
Och ?Jag kan med gott samvete säga att mina hästar har det bra...
Ja, har jag sagt att det inte skulle kosta att göra det?och vad du än säger så kostar det trots allt att ligga på topp...
?en häst det inget kostat för är inte enligt mig väl förberedd på att tävla....
Föredöma vad, Martha?Dessutom tycker jag att du är helt fel person att föredöma
Vad syftar du på, kan du vara bussig att förklara dig?.....sopa rent framför din egen trappa först.....