Hästar som travar som krattor...

Sv: Hästar som travar som krattor...

:idea: Jag fattade inte att det var ironiskt så då lät det lite motsägesefullt.

/solros-lite trög :o

martha skrev:
jag tycker dte går lite överstyr med all lulllull i trådarna här ibland...det kostar att vara elit..vill man inte tänja på gränser så skall man inte ha aktiva travare...herregud ..dom kan ju bli trötta på upploppet :crazy: Vad gör man då...vänder o åker hem???

:bow: Håller med, fast det är ju inte bara elithästar som presterar sitt max. Det finns även medelmåttor som gör så gott de kan.

solros skrev:
:bow: Håller med, fast det är ju inte bara elithästar som presterar sitt max. Det finns även medelmåttor som gör så gott de kan.

Det stämmer..jag anser att alla hästar som övht kommer till start kan sättas under den kategorin..men det framgick inte i inlägget..

Du missuppfattar mig, antingen gör du det för att ställa till en konflikt eller så har jag inte varit tydlig nog, så att du kunna förstå vad jag menar.

Det var ägarna till hästen som vill starta för pengarna, inte han själv, och det var han noga att framföra. Han höll inte tillbaka riskerna och förde inget bakom ljuset eller framstod som ovetande eller ansvarslös.
Som jag sa så kommer jag inte ihåg ordagrant vad han sa, men jag kommer i håg att jag fakstikt respekterade vad som sas, och det har inte med persoenen att göra utan vad som blev sakt och sättet det framfördes på. ;)

jag tycker dte går lite överstyr med all lulllull i trådarna här ibland...det kostar att vara elit..vill man inte tänja på gränser så skall man inte ha aktiva travare...herregud ..dom kan ju bli trötta på upploppet
Varför svara?
Om dialogen blir för nyanserad och känsliga för en sån som dig, varför ska du du lägga dig i?:confused:
Som jag ser det så handlar det inte om att "vad det kostar att ligga på topp", Marhta.

Tänja på gränser, va? Gränsen till vad? Vansinne eller djurplågeri?

Du tar till ganska grova generaliseringar. Ser inte att nån i tråden direkt syftar på trötteheten på upploppet.
Vad med nyanser? Är det bara sånt du ser i rödvinsglaset och inte i stallet, här eller på banan?
:confused:

Martha,nu väntar jag på ett intressant svar här ;) .

Lines-som lever i verkligheten.

Jag dricker inte vin....knappt alkohol överhuvudtaget...så så var det med det...

Men om du någon gång haft en häst med mera än 100 000 på sig så kanske du vet att saker kan hända i lopp..hästar kan bli halta, hästar kan stanna...hästar kan bryta ut...och det kan dom utan att man för den skull inte skulle kunna vara "nyanserad" som du så fint kallar det....
Jag kan tycka att det är lika mycket djurplågeri att hålla på med hästar som aldrig kommer till start med åratals träning, hästar som är ute i b lopp år ut o år in..tror du dom hästarna tycker det är roligt?? Jag är så korkad att jag tro att hästar VET om dom räcker till eller inte, och att dom kanske t om VÄXER av segrar och bra lopp..

Varför får inte jag lägga mig i denna tråden?? är den öppen endast för en del med rätt inställning??

Jag avgudar mina hästar och det tror jag alla här gör....men även den bästa kan fela, även den bästa kan missbedömma...Jag kan med gott samvete säga att mina hästar har det bra...och vad du än säger så kostar det trots allt att ligga på topp...en häst det inget kostat för är inte enligt mig väl förberedd på att tävla....

Dessutom tycker jag att du är helt fel person att föredöma.....sopa rent framför din egen trappa först.....

Den "nya" finska tränaren är en mycket god vän till mig
Det förmildrar inte omständigheterna.
och jag kan bedyra att dom gör allt för att hålla hästarna fräsha och glada han o hans sambo....
Glada?
Hur gör dom då, i dina ögon?
Vad är glädje i dina ögon, Martha?
Ja, och det man fick se var allt annat än en fräsch och glad häst, tyvärr. Dom framstod som navia lullarre som genom sitt daltande och lite ridträning (om jag inte mins fel) trodde att dom funnit grejjen för att få hästen frisk från något som ingen tidigare annan kunnat lista ut, eller var dom så PR kåta att dom gjorde vad som helst för att få va på tv? Du vet väl? Du känner dom ju.

Att ställa upp en häst i det skicket är tragiskt, oavsett om vän eller ikket. Och dom gjorde det inte bara en gång utan flera. Det är ju ändå värre.
Etain var inte alltid så himla fräsh i travet hos Stig H heller....
Nej, men LÅNGT ifrån så dårlig som det jag bevittnade på tv, då i den 'nye' tränarens regi.
Nu är det faktiskt trav vi håller på med och det funkar inte att vara pet, petnoga....
Ovanligt att du misstolkar mig? Jag är inte ute efter petitesser. Han var USEL, PINSAMMASTE hästen på banan, sämre än någonsin! Det inte små detaljer jag syftar på.
Etain är "känd" för sin skuttiga gång.....skulle ni gett fan i att starta för det??? om ni inte fått honom 100 ren i travet....
Storskutt och Lillskutt pratar vi om, inte 100 ren.
Han var Lillskutt och så plötsligt så blev han Storskutt med ny tränare. Att starta en sån häst som travar värre än tidigare och dessutom visar sig het och konstig i loppet är väl ingen hödjare? I mina ögon är det ren idioti.
det finns MASSOR av hästar som inte är rena...
Och uppenbarligen massa idioter som tränar dessa hästar och väljer att starta och ignorera att hästen har problem, ont, eller saknar muskler som stabiliserar, eller springer i ett tempo som är för högt för deras kapacietet osv...
Men det är väl tur att dessa begrepp fortfarande hägrar innom travet för vad skulle annars dessa människor gömma sig bakom när kunnandet och respekten inför djuret inte räcker till och ansvaret vill undvikas? Det är ju otroligt lätt att skylla på hästen, rasen eller någon utom ditt räckhåll. Men, herregud, det är ju bara en travhäst och vi väljer ju själva vilken ras vi vill ha, vad dom ska göra för oss, och om vi vill ha en som travar rent eller ikke.
Ansvar, vem fan bryr sig om 100 år? :angel: :p

Men om du någon gång haft en häst med mera än 100 000 på sig så kanske du vet att saker kan hända i lopp..hästar kan bli halta, hästar kan stanna...hästar kan bryta ut...och det kan dom utan att man för den skull inte skulle kunna vara "nyanserad" som du så fint kallar det....
Jag tycker det verkar som om vi pratar om varandra, tyvärr.

Jag kan tycka att det är lika mycket djurplågeri att hålla på med hästar som aldrig kommer till start med åratals träning, hästar som är ute i b lopp år ut o år in..tror du dom hästarna tycker det är roligt??
Roligt, Martha, att du nu kommer in på en annan sida av myntet och även du talar om vad som är plågeri, tristess och t o m vad som är roligt. Vad är i dina ögon roligt? Du som lever IRL, som du själv säger.

Jag är så korkad att jag tro att hästar VET om dom räcker till eller inte, och att dom kanske t om VÄXER av segrar och bra lopp..
Grattis! Det måste kännas vidunderligt och härligt att besitta den unika kunskapen.
Varför får inte jag lägga mig i denna tråden?? är den öppen endast för en del med rätt inställning??
Jo, du får göra som du vill men vad är poägen, att gå imot stömmen? Jag förstår dig inte. Vad vill du uppnå?
Jag avgudar mina hästar och det tror jag alla här gör....men även den bästa kan fela, även den bästa kan missbedömma...
Är det vad det handlar om, om du eller alla här avgudar sina hästar?
Jag kan med gott samvete säga att mina hästar har det bra...
Och ?
och vad du än säger så kostar det trots allt att ligga på topp...
Ja, har jag sagt att det inte skulle kosta att göra det?
en häst det inget kostat för är inte enligt mig väl förberedd på att tävla....
?
Dessutom tycker jag att du är helt fel person att föredöma
Föredöma vad, Martha?
.....sopa rent framför din egen trappa först.....
Vad syftar du på, kan du vara bussig att förklara dig?

Så sann som alla andra, så sann som du själv tycks vara. Ser du inte det?

Ja, jag tycker inte du skall sitta här och vara "heliga maria" när du inte gör nåt åt de vanvårdade travarna i din närhet pga att det missgynnar dig själv...sånt stinker.

Så du tror du att jag leker heliga maria? Snälla du. Där bommar du.

Varför inte fråga hur det gått före du anklagar, snälla du?
Jag har räddat en katt och gjort allt jag kunnat göra, oavsett vad du påstår. Du baserar dina åsikter på felaktiv och bristande information.
Var vill du komma, Martha?

Senast ändrad av en moderator:

Och vad är anledningen till att gjort som du gjort?
Utan att ta reda på uppdaterad fakta?

Ja, men inte innehållet.
Jag undrar ändå vad det är som driver dig att hålla på så här?
Var vill du komma?

du ändrade nästan allt innehåll, skit samma, jag vill inte komma nån annanstans än att försöka få dig att fatta att bara för man håller på med trav innebär det inte att man är djurplågare, du hoppar på mina bekanta med spydig ton, du känner inte dom men kan uttryckligen påstå att dom är "patetiska" och inte bryr sig om sina hästar...du har åsikter om saker som inte alls är representativt för sporten....det jag kan läsa av dina inlägg så är det i stort sätt bara du som är värdig att kunna ha travare, ingen annan begriper nåt....

dessutom skiter/sket du i att anmäla den "vanvård" du pm ade mig om för att det skulle isåfall missgynna dig själv....vad du gjort de senaste dagarna har jag ingen aning om, men jag får verkligen hoppas att du anmält om förhållandena är så eländiga.

DIT är det jag vill komma.

Liknande trådar

J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 405
Senast: juliag
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: emindy
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka