Hästar som farit illa........

M

maraton600

[/B][/B]Jag undrar vem som tar hand om hästar som har blivit omhändertagna. Finns det sådana hästar att köpa eller ta hand om??? Monika

Sv: Hästar som farit illa........

Du kan kolla runt på Svenska hästars värns hemsida (http://www.shv.org/) mkt bra sida med bilder och berättelser... sök på internet, det finns mkt organisationer o inte bara i Sverige... Tror att de flesta organisationer bara "lånar" ut sina hästar, för att inte riskera att de säljs vidare men allt sånt står ju oftast på organisationernas hemsidor... :smirk: Tror att kraven är väldigt höga på att få ta hand om en sådan häst, både vad gäller ägaren, stallet och miljön, och sen behövs det ju väääldigt mkt kunskap och förmodligen gaaanska mkt pengar för att överhuvudtaget kunna hålla en sådan pålle :D

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 155
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024