Hästar o slaget gräs

kvandi

Trådstartare
Hur snart kan man släppa hästar på en mark där man slått gräset med betesputs? Alltså om gräset ligger kvar?

Nyslaget gräs kan ju ge kolik men när det torkat ett par dar borde det väl motsvara hö?

Sv: Hästar o slaget gräs

Har det verkligen torkat hade jag släppt på, men kolla i de tjockare strängarna så det inte har legat och jäst där. Så har nämligen skett på sina håll hos oss, vi slog förra veckan och det har varit soligt, blåsigt och varmt sedan dess, men eftersom vi inte vänder så har det på sina håll börjat jäsa så nu har jag varit ute med krattan och vänt i det som är tjockt.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Vi fick snö för ett par veckor sedan som nu har regnat bort och kvar är bara blankis. En häst har sko med brodd men dom andra två är...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Med en fånghäst i bagaget blir man ju rätt stirrig.... Har en häst som fick fång för 3 år sedan, har inte visat symptom sen dess men...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur