Hästar med trög

mysko

Trådstartare
mage är frågan?
Om en häst är hård i magen sak man ju ge linfrö, vetekli och betfor m.m och då funderade jag på att äpplen rör ju om i magen
Och då till frågan:
Kan man inte blanda ut betforn med äppeljouise ist för vatten?
Några synpunkter på det?

Sv: Hästar med trög

mysko skrev:
mage är frågan?
Om en häst är hård i magen sak man ju ge linfrö, vetekli och betfor m.m och då funderade jag på att äpplen rör ju om i magen
Och då till frågan:
Kan man inte blanda ut betforn med äppeljouise ist för vatten?
Några synpunkter på det?

:confused:
:confused:
Är det ingen som har prövat det???
Ingen som vet om det funkar?

Har ingen annig om det går. Men du menar väl utspäd äppel juice inte koncentrerad?. Men om du är ute efter äppel saften så är det väl bättre att ge ett riktigt äpple. Äppel juicen innehåller ju en massa annat som kanske inte är bra för hästen.

Jag vet inte hur det är med hästar ,men med människor som har trög mage och man ger linfrön eller vetekli krävs det stora mängder vatten(vätska) till, för annars har det motsatt effekt.
Ang äppejuicen, så "gammalt tillbaks", så blandade alltid min mormor en hink med saft åt hästen, vet inte vad det var för saft, och inte mådde den dåligt utav det iaf.....
Kommer ihåg att det var mycket populärt!

Jaha så det har utövats innan iaf :D trorts hemligt innehåll.
Jag menar utspädd äppeljouise till att lösa upp betforn ist för att ge en massa äpplen

Ska testa för det kan ju iaf inte vara farligt :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Ace
·
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 527
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar