Hästar i träning.

Sv: Hästar i träning.

Hur många hästar har ni i träning? 1 st. Det visade sig att travaren jag ägt o ridit i 1,5 år var en riktig racer. jag hade egentligen tänkt sälja henne men innan det så lät jag en tränare köra henne (han hade ju tjatat så länge om det..) efter provkörningen och glada utrop blev det säljstopp och travträning.

Planerar att införskaffa en till? Nepp, men hade börjat sökt efter en ridhäst (halvblod)

Är ni tränare själv? Absolut inte i bemärkelsen kunnig travtränare! Men jag har visst gjort många rätt ändå i min enkla vardag med ridning, tömkörning och småtravande framför rockard, eftersom hon hade en superkondis trots lång tid sen hon stått i träning.

Är de hos tränare? Nja... ibland. Vi har börjat åka regelbundet till en tränare för hjälp med träning.

Tränar ni för annat än trav? Tja nu är det bara med tanke på trav men jag rider och tömkör mellan snabbjobben.

Tävlar era travhästar i någon riddiciplin? Nix.

anna_huvud11.jpg

anna_huvud11.jpg
[/QUOTE]

Skulle nästan kunna tro att det var min häst.... men så läste jag att det var ett sto :angel: och jag har ju en valack
Vad är hon efter för hingst?

cetzyboy skrev:
Nu är Cetzy nyfiken hur många hästar har ni i träning ? 4 kallblod
Är ni tränare själv ? B-tränare
Är de hos tränare? nej
Tränar ni för annat än trav ??? nej
Tävlar era travhästar i någon riddiciplin ??? nej
Visa gärna bilder !
/Cetzy:bump:
1010101010

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Carl Hedin delar med sig av hur positiv förstärkning med röst och belöning kan skapa en tryggare och starkare relation till hästen. Han...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat