Hästar i träning.

cetzyboy

Trådstartare
Nu är Cetzy nyfiken hur många hästar har ni i träning ?
Är ni tränare själv ?
Är de hos tränare?
Tränar ni för annat än trav ???
Tävlar era travhästar i någon riddiciplin ???
Visa gärna bilder !
/Cetzy:bump:

Sv: Hästar i träning.

cetzyboy skrev:
Nu är Cetzy nyfiken hur många hästar har ni i träning ? 4 st, 2 kallblod o 2 varmblod
Är ni tränare själv ?Jag hade licens förut,sen tog maken kör o tränarlicens
Är de hos tränare?Nej,har aldrig vart
Tränar ni för annat än trav ???Nej
Tävlar era travhästar i någon riddiciplin ???Jo men visst. "Starkast vinner" det gäller ena kallisen,är lika glad varje gång att vi kommer hem samtidigt:cool:
Visa gärna bilder !Kan inte lägga upp bilder:o
1010101010

Kanske skall svara jag med !
Jag har 2 st varmblod i travträning 5 hästar totalt..
Har egen tränarlicens.
Har aldrig haft hos tränare men nära samarbete med ett proffs.
Jag tränar även Hoppning och distans
Vi tävlar i hoppning,distans, fälttävlan och div klubbtävlingar.
/Cetzy

8 hästar i stallet för tillfället, av dem är fyra starthästar, tre unghästar och en konvalescent... Konvalescenten är dock "färdig" och ska hem för snabbjobb... Har egen tränarlicens.

Ridtränar en del men kan inte säga att jag tränar för någon annan disciplin, har dock lovat nu att hjälpa min kompis att vara med på high chaparall i teampenning så det blir väl en hel del westernträning och "kosseridning" på åtminstone den ena damen här i vår:rofl: Tyvärr kan jag inte lägga in bilder....

Nu är Cetzy nyfiken hur många hästar har ni i träning ? Jag har fyra stycken på träningslistan, men en av dem är inte ens inkörd ännu. Han hamnade där för att jag skulle slippa ringa när han ska köras in :o
Är ni tränare själv ? Ja, jag har B-tränarlicens med "rätt att rida och köra" :)
Är de hos tränare? Nej, däremot kommer nytillskottet direkt från proffstränare
Tränar ni för annat än trav ??? Jag har ridit dressyrkurs för "stally" :D Men just nu är den hästen halt (för ovanlighetens skull :angel: )och grabbarna är för unga att rida på.
Tävlar era travhästar i någon riddiciplin ??? Nej
Visa gärna bilder !

3ae2188c.jpg

Krångelhästen

144dac6e.jpg

Nya hetsporren

060220050.jpg

Tvååringen, mer vild än tam. :D Jättelycklig över att ha en jämnstor att busa med. Han är som tur är änglasnäll att köra!

060220052.jpg

Och mattes älskling... :love: :love: Ska köras in när snön försvinner för att sedan åka till Naffa och gå på hingstbete hela sommaren. :idea:

Den övre bilden,är det du som kör?
o den nedre :love: har lite samma uppsyn som min redhead

Mehl skrev:
Den övre bilden,är det du som kör?
o den nedre :love: har lite samma uppsyn som min redhead

Ja visst är det jag som kör, det är det på andra bilden också men orange jacka och röda regnbrallor. *host* :eek: Tänk på vad ni tar på er på banan för man vet aldrig när en smygfotograf är ute och knäpper. :smirk:

Rödtoppen är sååå härlig än så länge, synd att han inte får några syskon. :cry: Vi miste hans mor för två månader sen. :cry:

Nu är Cetzy nyfiken hur många hästar har ni i träning ? 3 st
Är ni tränare själv ? japp b-licens
Är de hos tränare? nej
Tränar ni för annat än trav ??? nej
Tävlar era travhästar i någon riddiciplin ??? näää ridtränas endast hemma på skogen nångång ibland
Visa gärna bilder !
IMGP1921.jpg

dante my

IMGP1919.jpg

nevas lindus

IMGP1791.jpg

madame leclerk

cetzyboy skrev:
Nu är Cetzy nyfiken hur många hästar har ni i träning ?2st Ninas Apache o G.G.Barbara
Är ni tränare själv ?Ja
Är de hos tränare?Nej
Tränar ni för annat än trav ???Nej,Finns det annat OXÅ :confused: :angel:
Tävlar era travhästar i någon riddiciplin ???Nej
Visa gärna bilder !
collagebabsan2.jpg
apachecollage2.jpg

Jag har en liten märr som jag jobbat med sen hon var 1,5 år! nu är hon 4 bast och ska snart börja betala tillbaka:rofl: M

jasså vad roligt :) hur funkar allt med den då?

jo det går ganska bra tror jag!:) har gått några provlopp och varit först ett par gånger! och nu är det dags för kval (i mars) :banana: om allt är i sin ordning!:bump: M

raven_82 skrev:
jasså vad roligt :) hur funkar allt med den då?

Har inte haft han så länge, men när han kom va han tunn och stressad, är lite bak rädd.
Men nu har han ätit upp sig och blivit lite lugnare så vi får väll se om vi snart kan ta och kvala.
Han heter Nevas Ivanhoe

giffan skrev:
Har inte haft han så länge, men när han kom va han tunn och stressad, är lite bak rädd.
Men nu har han ätit upp sig och blivit lite lugnare så vi får väll se om vi snart kan ta och kvala.
Han heter Nevas Ivanhoe

Lite off topic, men jag känner den som döpt Nevas ivanhoe :smirk: *intresseklubben antecknar*

Ja, intresse klubben antecknar för fullt faktiskt :bump:
Känner iof uppfödaren lite, men har inte funderat på vem eller varför han fått sitt namn...

Hur många hästar har ni i träning ? Blygsamma 1 st än så länge... Planerar att införskaffa en till. :d
Är ni tränare själv ? B-tränar licens
Är de hos tränare? Nej
Tränar ni för annat än trav? Nej, men ridtränas naturligtvis
Tävlar era travhästar i någon riddiciplin? Nej, inte med denna... Var med i Hubertusjakt med min förra häst. Resultat: Vinst!! :bump:
Några bilder på Turbo du Ling ;)
DSC00009_2.JPG

DSC00081.JPG

DSC00008.JPG

Senast ändrad av en moderator:

oki men det låter ju bra att det går framåt :) lycka till med kvalet.

Jag har två hästar i träning, B-tränarlicens.
Tränar massor av klassisk dressyr på dem, tävlar den ena, den andra ska gå provlopp på torsdag!!!!

Knapplån
Har B-licens.
Bägge hästarna började hos A-tränare.
Har 2 på listan mest för att få 4 hästägarkort.:angel:
Det är bara den ena som tränas för trav.
Nordisen håller på att skolas om till ridhäst och det går riktigt bra!
Varmlodet rids och longeras lite då och då.
Tränar väl inte riktigt "som alla andra" :p
Det är han som är först på målfotot:bow:

949944.jpg

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Carl Hedin delar med sig av hur positiv förstärkning med röst och belöning kan skapa en tryggare och starkare relation till hästen. Han...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat