Hästar fick stå inne i flera månader

Sv: Hästar fick stå inne i flera månader

Tragiskt att svenska djurskyddet är så klent....
Det är tragiskt att djurägare inte har vett nog att sköta om sina djur. Om alla gjorde det så skulle varken lagen eller tillsynen behövas. Ursäkta, men jag blir förbannad när man klankar ner på djurskyddet när det är djurägarnas skyldighet att sköta djuren rätt.

Lite klantigt formulerat av mig kanske men det vadå inte meningen att klanka ner på dom utan menat så som att jag skulle önska att dom hade mer befogenhet, och att det skulle var hårdare krav inte att att själva djurskyddarna är dåliga.

Sen visst, skulle vi leva i en perfekt värld skulle dom inte behövas men nu gör vi inte det tyvärr. Djurskyddet behövs ju tyvärr och jag önska dom hade mer att säga till om, jag personligen tycker att människorna som gör sånna här skaker (tex dom som nämns ovan) ska ha mycket hårdare straff och djuren borde ju tas därifrån omg....

Lite klantigt formulerat av mig kanske men det vadå inte meningen att klanka ner på dom utan menat så som att jag skulle önska att dom hade mer befogenhet, och att det skulle var hårdare krav inte att att själva djurskyddarna är dåliga.

Sen visst, skulle vi leva i en perfekt värld skulle dom inte behövas men nu gör vi inte det tyvärr. Djurskyddet behövs ju tyvärr och jag önska dom hade mer att säga till om, jag personligen tycker att människorna som gör sånna här skaker (tex dom som nämns ovan) ska ha mycket hårdare straff och djuren borde ju tas därifrån omg....

Visst är det så! Strängare lagar och mer makt till djurskyddarna hade förhoppningsvis gjort att många tänker innan de handlar...

Tragiskt, stackars djur som får lida för att människor inte kan ta hand om sina djur!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 524
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 109
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästägare i Sandvikens kommun har misskött sin häst så att den tvingades avlivas. Hästen som var halt har bland annat fått Alvedon...
Svar
1
· Visningar
1 307
Senast: hovtassfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt