Sv: Hästar å Hönor??
Ska de bo vägg i vägg förstår jag inte faran. Hönor har inte mer sjukdomar än andra djur och är man noga med att städa hos hönsen kan de faktiskt bo i stallet. Vi har gjort ett höns hus i stallet och de får gå ute fritt. Vi gör så att jag tar först ut hästarna till hagen och sedan öppnar jag dörren till hönshuset. På kvällen har hönsen gått in i sitt hus och då stänger jag och hämtar hästarna. Mina höns ( 7 ) kacklar inte en massa, som folk verkar tro. De är faktiskt tysta och lugna hela tiden. De är bara när det är ovänskap i flocken eller om man trampar på dem som de kacklar. Med andra ord störs inte hästarna av oväsendet. En annan sak är det här med damm, mina höns dammar inte mer än hästarna. De har sand att bada i och håller sig rena och friska. Mina hönor tillbringar bara natten i sitt hus, på dagen är de ute hela tiden. Ägg lägger de visserligen i sina redan, men det är allt de gör inne på dagen. De får inte gå in i hästarnas boxar, tycker inte att de ska vara och skita i hästarnas bädd.
Höns och hästar går visst i hop, så länge man tar hand om båda djurarterna. Höns som mår bra varken dammar nämnvärt eller kacklar i onödan.